Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/engin 
     ENGIN     
FEW IV ingenium
ENGIN, subst. masc.
[AND : engin ; DÉCT : engin ]

I. -

"Esprit, capacités intellectuelles" : Et comme j'ay sceu par tes premieres lectres a moy envoyees tu desirant avoir la coppie d'un petit traictié en maniere d'epistre de par moy ja envoyé a solennel clerc, mon seigneur le prevost de Lisle (ouquel est traictié et dit au long selon l'estendue de mon petit engin l'oppinion de moy tenue, a la sienne contraire, de la grant louenge qu'il actribue a la compilacion du Rommant de la Rose, comme il m'apparut par un sien dictié adrecié a un subtil clerc docteur, sien amy, contraire a sa dicte oppinion - a laquelle la moye se confere), et pour vouloir emplir ton bon mandement le t'ay envoyé (CHR. PIZ., Déb. R. Rose H., 1401-1402, 24-25).

II. -

"Instrument" : ...tous les engins et outilz, Qu'il couvient, pour faire bastis, Trouva Nambrot (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 150).
 

Pizan Joël Blanchard / Michel Quereuil


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.