C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/ressentir 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     RESSENTIR     
FEW XI sentire
RESSENTIR, verbe
[T-L : resentir ; GD : ressentir ; GDC : resentir ; FEW XI, 468a : sentire ; TLF : XIV, 980a-981a : ressentir]

A. -

"Sentir" : Si luy estoit advis qu'il estoit en ung jardin molt bel et plaisant et garny de flours a grant foyson. Mes sur toutes les aultres il luy estoit advis que il en y avoit une qui estoyt de merveilleuse et soverayne beaulté et ressentoit de si tres bonne odeur, que il luy estoit advis que il estoit en paradis que de la sentir. (LA CÉPÈDE, Paris Vienne K., 1432, 156).

B. -

"Flairer" : Si devise du chien courrant et de toute sa nature. (...) Et, se il ne le puet drescier, tantost il doit repasser l'yaue et ressentir la ou il est entré en l'yaue, et puis se doit arriere dedanz l'yaue bouter et flairier toutes les branches et rains qui sont sus l'yaue pour en assentir et tenir les rives une foiz amont et autre aval et puis dessa et puis dela bien longuement sanz soy annuier jusques atant qu'il l'ait drescié. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 133). [Autre ex. p.200]

 

-

(Bien) ressentant : Et doit estre rade et tost alant et fort et durant bien sa chasce et foisonnant tout le jour, bien chassant et bien rechassant, bien criant tout le jour avec le pié, la gueule, bien ressentant (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 132). Et donc leur puet il aidier a fere redrescier le cerf, et saura les quieulx chienz sont les mieulx requeranz, rechassanz et ressentanz et redressanz et les plus reddes et les meilleurs et les plus puissanz et les plus foysonnanz et plus saiges. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 197).

 

-

Ressentir d'une beste. "Flairer les traces, les fumées d'une bête" : Et aussi es forestz ilz en assentent par l'ombre, et aux champs il n'a point d'ombre, ansois a le souleill arse la terre, tant qu'ilz n'en peuent tirer nulle humour ne ressentir de leur cerf. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 201).

 

-

Inf. subst. : Et, s'ilz le metent sus le chemin et ilz tirent a eulx pour en avoir et ressentir, la poudre leur donra par les narrines et par le nés, qui leur toudra le ressentir. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 200).
 

DMF 2020 - Lexique complémentaire 2007 Robert Martin

Fermer la fenêtre