C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/relévation 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     RELÉVATION     
FEW V levare
RELEVATION, subst. fém.
[GD : relevacion ; FEW V, 281b : levare]

A. -

"Relèvement" : ...tresamee cousine, nous vous prions chierment que, considerantz (...) les grandes travailx et disaises que (...) Wauter W[auter] H., nadgairs clerc purveour et cook (...) de (...) nostre cousin le Duc d'Irlande vostre filz (...) avoit pur le temps q'il estoit demorant en le service de nostre dit cousin es parties outre la meer, par ont il ad perduz ses rentz et touz ses biens et chateux, a grand anientissement de soun pover estat, lui veulléz (...) en relevacioun de son povere estat lui ottroier la garde de vostre park de Bockyngfolde (Lettres agn. L., 1393-1399, 64).

 

-

[À propos du rétablissement des anges déchus dans leur dignité originelle] : Et que bien repugne a la relevacion des angelz dessus dis et que rien il aide, c'est la obstinacion et durté de leur malice, esquelles ilz persevererent et persevereront finablement, qui se puet nommer infinable inpegnitance. (CRAP., Cur Deus, De arrha B.H., c.1450-1460, 257).

B. -

"Allègement d'impôt"

 

Rem. Doc.1495 (Briançon) ds FEW XIV, 281b.

C. -

"Résurrection" : ...Et la faulce emulation Des juifz plains d'elacion. Il morut sans dilacion (...). Et puis fit relevacion (MOLINET, Myst. st Quentin C., c.1482, 87). SAINCT MARTIN [à la mère de Hannequin ressuscité]. Ayez commemoracion, Par digne contemplacion, Du grant bien que Dieu vous a faict ; Luy seul la colaudacion De ceste relevacion En doibt avoir de cueur parfaict. Louez le par dit et par faict, Car de luy vient ce noble effect Et ceste prerogacion. (LA VIGNE, S.M., 1496, 393).

 

-

"Exhumation" : Mais pour faire honneur souverain À ceste relevacïon, Le corps fault porter tout a plain, En triumphe, en processïon. (FLAMANG, Vie Pass. st Didier S., 1482, v.9800).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre