C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/quêteur 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     QUÊTEUR     
FEW II-2 quaerere
QUESTEUR, subst. masc.
[T-L : questor ; GD : questor ; GDC : questeur2 ; FEW II-2, 1409a : quaerere ; TLF : XIV, 153a : quêteur]

A. -

"Celui qui recherche qqc."

 

-

"Celui qui collecte de l'argent, qui quête" : Et lors se meuvent grosses parolles entre icellui questeur et ledit suppliant, et tellement que icellui suppliant, esmeu et eschauffé des dictes parolles et des oultrages que lui disoit ledit questeur, tira ung petit cousteau qu'il avoit et en cuida frapper ledit questeur (Doc. Poitou G., t.9, 1451, 258).

 

.

"Celui qui quête pour les oeuvres charitables" : Ainsi font telz questeurs, car ilz vont par le monde en habit et en semblance de povreté pour aumosnes demander, et ce n'est mie par necessité souventes fois, mais est pour leur grant estat tenir et pour tresor amasser et pour le veu de povreté excessivement trespasser. (Horloge de sapience S., c.1389, 82). Exemple d'une aumosne donnee par ung varlet pecheur ou nom du maistre qui est en charité, ou de ung questeur d'ung hospital. (GERS., Déf., 1400, 234).

 

Rem. Doc.1455 ds GDC X, 458b.

 

-

"Celui qui recherche la gloire, les honneurs..." : Si estoient mes serviteurs, Et encor ay de telz questeurs Qui ja en los ne s'avancassent, Se mes biens ne les surhaucassent. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 167).

B. -

"Celui qui fait des enquêtes" : Noz dames n'y furent pas, mais elles y manderent pour leur lieutenant ung questour. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 248).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre