C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/nequedent 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     NEQUEDENT     
FEW II-2 quid
NEQUEDENT, adv. et conj.
[T-L : nequedent ; GD : nequedent ; AND : nequedent ; FEW II-2, 1468a : quid]

I. -

Adv. "Cependant" : Et nequedent n'ay je pas en propos de dire de chascun, car trop entreprendroie grief fais, se je vous vouloye compter comment Adam menga la pomme, ne de Caÿn qui occist son frere Abel, ne comment Noé fist l'arche ne ainsi comme Dieux fist les langaiges pour la grant euvre de Babel destourner, ne de pluseurs autres aventures diverses qui avindrent anciennement ne vous feray je plus mencion, ains vouldray revenir a m' entente et a la matiere pour quoy j'ay ce livre entrepris et commencié a faire. (Bérinus, I, c.1350-1370, 3). ...certes le corps me tremble Aussi conme la fueille ou tremble, Et piez et mains, voire, et mi dent Me tremblent tuit, et nequedent S'eusse a qui me confessasse Ne me chausist se trespassasse En ceste paine. (Mir. mère pape, c.1355, 391). Pour ce, se le duc de Bourbon se mist au retour, si comme je vous ay compté, ne se mistrent point au retour si tost messire Guillaume de Lingnach et messire Gauthier de Pasach, ne leurs routes où bien y avoit, par pluseurs connestablies, plus de troix mille lances et bien VIm.. aultres gens comme gros varlez. Nequedent tous les jours se departoient-ilz et se mettoient au retour, petit à petit, ceulx qui estoient quassez de leurs gaiges et tout hodé et lassé de la guerre. (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 127). Aussy du costé le duc de Jullers en y ot des mors et des bleschiez aucuns. Mais vous savez, c'est une rieule general, que le grosse pertes se traient sus les desconfitures. Nequedent, parmy le dommaige que le duc de Brabant et ses gens recheurent là à celle journée, il y ot ung grant point de remede et de confort pour eulx, car... (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 166). ...le duc de Berry qui souverain s'en tenoit, car il disoit que les reliefz en appartenoient à luy, en saisy les pourfiz, et de puissance en bouta hors de son droit le conte de Blois. Nequident, tant comme de eulx, je les vey pluseurs foiz ensamble, mais onques, pour le debat de ces terres, ilz ne s'en monstroient maltalent (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 179). Se li avoit Jaques d'Artevelle fait pluisseurs biens et l'avoit mis en l'office dou doiainné des telliers, et si estoit son compere. Nequedent toutes ces coses et afinités furent oubliies et misses arriere. (FROISS., Chron. D., p.1400, 639).

II. -

Conj. Nequedent que. "Quoique" : Et se porterent si bien li trettié par le moiien Jaquemon d'Artevelle, qui i rendi grant painne et qui haioit le conte, que chil de Gaind generaument s'acorderent a ce que, se li rois d' Engleterre passoit la mer et voloit prendre son chemin parmi le pais de Flandres, fust a gens d'armes ou sans gens d'armes, lors deniers paians de toutes coses desquelles on lor feroit aministration, il trouveroient le pais ouvert. Nequedont que chil de Bruges, d'Ippre et de Courtrai lor fuissent contraire et rebelle, il pensoient bien tant a esploitier, et dedens briefs jours, que li pais seroit tous en une unité. (FROISS., Chron. D., p.1400, 262).

REM. Fréquent en a.fr. (T-L VI, 595-597 ; GD V, 488b). Mot vieilli en m.fr. ; nombreux autres ex. chez FROISS., mais plus d'attestation au XVe s.
 

DMF 2020 - Synthèse de mot grammatical Robert Martin

Fermer la fenêtre