C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/mainteneur 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     MAINTENEUR     
FEW VI-1 manu tenere
MAINTENEUR, subst. masc.
[T-L : maintenëor ; GD : mainteneor ; AND : maintenour ; DÉCT : maintenëor ; FEW VI-1, 299b : manu tenere ; TLF : XI, 191a : mainteneur]

A. -

"Celui qui maintient, continue" : Or Dieu ! comme il est deçeü Et du croire despourveü ! Se perdu en est le faiseur, Tout aultre tel le mainteneur, Et tous ceulx qui le maintenront, Trestous en un hanap vivront ; Tous en avront dampnacion (Renart contref. R.L., t.2, 1328-1342, 140).

B. -

"Celui qui soutient, protège" : A genoillons, ce dit le livre, Parla a li, tant esploita, Et ja soit ce que qui droit a Et o ce bon maintenëour En est plus hardi parlëour, Premier tempta par supplïer A la fierté amollïer Du roi qui tost montoit en ire. (Tomb. Chartr. Souvain S., c.1337-1339, 33). Ainsi vint l'emperiere es lices, Et si fist l'emperix sa dame Par force devenir sa fame Qui moult en ot au cuer grant ire, Mais el n'avoit au contredire Ne maintenëour ne aïe. (Tomb. Chartr. Trois contes S., c.1337-1339, 108). LE CIEL. Des bons a esté mainteneur. LA TERRE. Les divisés a mis d'acord. LES ANGES. De paix a esté sousteneur. (CHASTELL., Mort Phil. Bourg. K., 1467, 270).
 

DMF 2020 - Lexique complémentaire 2007 Pierre Cromer

Fermer la fenêtre