C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/entrage 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ENTRAGE     
FEW IV intrare
ENTRAGE, subst. masc.
[GD : entrage ; FEW IV, 775a : intrare]

I. -

"Entrée (d'une pièce)" : Ilz vont entrer en la chambre de Florippes, dont l'entraige estoit fait merveilleusement, scelon l'euvre sarrazine : dessus la maistresse porte, par beaux arcs, les cieulx, les estoilles, le souleil, la lune, le temps d'esté et d'iver, boys, montaignes, oyseaulx, bestes saulvages, poyssons y estoient peints de toutes especes par merveilleuse faczon (BAGNYON, Hist. Charlem. K., c.1465-1470, 77).

 

-

"Accès (à un lieu)" : ...c'est vne moult belle isle, et contient sept lieues de lonc et chinc de large : et est en maniere d'vn croissant, et est très forte, car il n'y a ne bon port ne bon entrage (BÉTHENCOURT, Canarien G., c.1490, 115).

 

-

"Introduction, fait d'entrer" : Salomon entre les aultres paroles dit ainsy : "Sire Dieu, je suis petit enfant, et j'ignore ma venue et mon entrage sus le gouvernement de ton peuple innumerable..." (Sept sages H P., c.1450-1500, 55).

II. -

"Droit d'entrée" : De rechief voulons que li quatre eschevins puissent recevoir en leur franchise quelxconques personnes qu'ils voudront sans le prévost de Vohonne ne autre de par nous, se il tient feu et domicile en notre dicte ville de Flaigey, en tel manière que li diz exchevins de ung chacun que il recevront en auront douze deniers d'entraige. (Chartes communes Bourg. G., t.2, 1332-1333, 468).

 

-

"Droit payé à l'achat d'une terre" : Que ils facent crier et inchanter les terres et autres possessions vaccans par deffault de tenementier, pour en traire le plus qu'ils porront de cense et d'entrage (Ordonn. rois Fr. V.B., t.13, 1434, 203).
 

DMF 2020 - Lexique complémentaire 2007 Pierre Cromer

Fermer la fenêtre