C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/enteindre 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ENTEINDRE     
FEW XIII-1 344b tingere
ENTEINDRE, verbe
[T-L : enteindre ; GD : enteindre ; FEW XIII-1, 344b : tingere]

Empl. trans. "Teindre"

A. -

"Plonger dans une teinte, p. ext. dans un liquide" : ...la royne d'un aspergez entaint oudit galice espargera les faces de chascun combatant (MÉZIÈRES, Epistre lamentable C.P., 1397, 164).

B. -

P. anal.

 

1.

"Imprégner, souiller" : Et l'air ne estent pas son effect tant seulement a ce, mes il entaint et entouche par force toutes les choses a quoi il touche en tout ou en partie. (VIGNAY, Oisiv. emp. Gerner, t.2, a.1330, 74v°a). Et aussi quant l'yaue queurt par les liex ou serpens habitent, ele est entainte de venim (VIGNAY, Oisiv. emp. Gerner, t.2, a.1330, 77v°b). Et ces serpens sont apelez en ebrieu dispades, et en latin situle, car il tuent honmes sus coi il s'asieent, et sont si petis que l'en les voit a painne quant l'en monte desus. Et leur venim est si soutil que l'en n’en sent point quant il entaint, et ne sent l'en point d'angoisse en mourant. (VIGNAY, Oisiv. emp. G., a.1330, 401). ...et en cele ysle il a vermés qui ont eles ausi conme serpens volans. Et quant il volent, il entaingnent de leur venim ceus desus qui il volent, et enflent si fort que a po que il ne crievent (VIGNAY, Oisiv. emp. G., a.1330, 401).

 

2.

"Teindre, illuminer" : Ainsis en l'un et l'autre monde Sera ta ligniée feconde [de la femme mariée] Ne ta lumière n'yert estincte Ainçois sera ta lampe entincte De clarté mieulx des sotes vierges Qui n'avoient oille ne cierges, Quant aux noces entrer cuiderent (DESCH., M.M., c.1385-1403, 16).
 

DMF 2020 - MAJ 2020 Pierre Cromer

Fermer la fenêtre