C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/désavantage 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     DÉSAVANTAGE     
FEW XXIV abante
DESAVANTAGE, subst. masc.
[GDC : desavantage ; AND : desavantage ; FEW XXIV, 6a : abante ; TLF : VI, 1249a : désavantage]

"Préjudice, dommage, détriment" : Le duc de Bourgongne, contre l'oppinion de ceulx à qui il en demanda, delibera aller au devant d'eulx à l'entrée des montaignes, où ilz estoient encores, qui estoit bien son desadvantaige, car ilz estoient bien en lieu advantageux pour les attendre (COMM., II, 1489-1491, 103).

 

-

Au desavantage de qqn. "Au détriment de qqn, au préjudice de qqn" : ...si je savoye que vous y pourchassissiez rien a mon desavantage, Nostre Dame ! je vous punyroie bien. (C.N.N., c.1456-1467, 455). Tantost le roy Amydas (...) eut nouvelle de ses ennemiz (...) Il voullut tirer aux champs et les aller combatre chaudement à son très grant desavantaige ; car ilz estoient en lieu très avantaigeux pour eulx et ne povoit aller jusques à eulx qu'il n'eust myz son fait en très grant exart. (BUEIL, II, 1461-1466, 225). Ledit Pietois retira son baston près de luy et le rua de toute sa force entre les jambes du dessusdit, en intencion, comme il povoit sembler, de l'empescher en sa marche, ou de le souldre ou lever par la fourchée des jambes, à son desavantaige. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 179). Raymondin, conte de Poitiers, prenostica en ce temps à son grant desavantage, car, comme il fust demouré seul ès bois, esgaré sur la nuit et abandonné de ses gens (...), se mist à speculler le ciel moult longuement (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 115 v°). Mais, après que le procès eut esté veu, fut trouvé en icelluy aucuns cayers couppés. Et estoit la mynutte en l'ostel de Gueteville, qui avoit esté greffier du Grand Conseil ; en laquelle mynutte y avoit plusieurs choses au desavantaige dudit Cueur qui n'estoient en la grosse de son procès : par quoy ledit procès demoura en l'estat qu'il estoit. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 158).

 

-

Au desavantaige de qqc. "Au détriment de qqc." : D'autour de luy, non obstant que le roy n'oblia point l'ancienne cautelle de leur pays et n'y fist chose qui fust au desavantaige de son royaulme. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 339).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre