C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/courant1 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     COURANT1          COURANT2     
FEW II-2 currere
COURANT, subst. masc.
[GDC : courant ; FEW II-2, 1571a : currere ; TLF : VI, 337a : courant]

A. -

"Mouvement de l'eau qui court, qui s'écoule, eau en mouvement" : ...seront prins et esleu par esquevins, en le drapperie et en le tanerie, quatre preudomme et loyal, est assavoir doy drappier et doy taneur, par le conseil et avis des dis mestiers, qui seront tenu et querquiet de warder et maintenir nettement les courants des yauwes et crinchons de le ville en le maniere que anchiennement ont esté (Hist. dr. munic. E., t.1, 1356,,, 359). "Ceste rivière est telle et si malle à passer que on n'i puet trouver passage fors que par les certains pas ?" - On li respondi : "Sire, oïl : ne il n'a nul gué, et siet tout son courant sus marescages, où on ne poroit chevauchier." (FROISS., Chron. R., XI, c.1375-1400, 2). ...derriere dou chastiel la mer bat assés priés ; et la a un courant qui entre dedens le chastiel, et de ce courant [on va] en la mer. (FROISS., Chron. D., p.1400, 87).

 

-

Au fig. A courant. "En grande quantité, à flot" : Puisque ungs homs devient riche et qui va conquerant Tous les biens de ce monde lui viennent a courant. (Hern. Beaul. D.B., c.1350-1400, 81).

B. -

COST. "Anneau mobile" : ...à laquelle bourse, par dehors, aus courans d'icelle, pendoit en l'un d'iceulx courans une clef assez grant, et en l'autre deux autres petites clefs ; et ne scet, elle qui parle, se ledit prisonnier le li coppa ou non (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 8). Audit Jacques Scalle [orfèvre] pour faire ung courrant à la ceincture du roy (Comptes roi René A., t.1, 1480, 357).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre