C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/contour1 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     CONTOUR1          CONTOUR2     
FEW XIII-2 tornare
CONTOUR, subst. masc.
[T-L : contor2 ; GDC : contour ; FEW XIII-2, 74a : tornare ; TLF : VI, 55b : contour]

A. -

"Bande de terrain qui est située en bordure de qqc., pourtour, enceinte" : Item je doin a Girart, mon nurry, le chasaul que fuit Guernier a Mugnier et quant qu'il ai a devirom que appartigne adit chasaul, ensamble la proprieite d'ycelui, saul que lou contour que est derriers le mur, que demore adit Girart, mon hoir. (Test. Besanç. R., t.1, 1338, 364).

 

-

[Dans un cont. métaph.] : Et sa haute valour (...) Sans faire en moy retour, Tient mon cuer en la tour De joie et de baudour ; Franchise est tout entour Et autres biens plusour, Qui gardent le contour Qu'il n'i veingne laidour, Ordure ne puour, Espine ne liquour, Ne racine ne humour, Qui le mette en errour... (MACH., Vez ci, 1364, 274).

B. -

"Alentours, voisinage" : Car il n'estoit pas sommilleus De querir se trouver peüst Oysel dont il se repeüst. Mais il n'avoit oisel que li En tout le contour, et celi Qui en la prise estoit posez, Ou il s'estoit po reposez, Mais longue piece debatus, Esbaniez et esbatuz. (MACH., D. Aler., a.1349, 272).

 

-

Au contour./En ce contour. "Aux alentours" : Et chevauça adonc devers le bonne ville d'Orcies ; si fu prise et arse, car elle n'estoit point fremée, et Landas et li Celle, et pluiseur bon village qui sont là en ce contour. (FROISS., Chron. L., II, c.1375-1400, 46). Li aultre partie des Compagnes, Naudon et Bagherant (...) s'avalèrent devers Avignon et disent que il iroient veoir le pape et les cardinaus et aroient de leur argent, ou il seroient heriiet de grant manière ; et se tenroient là en ce contour et tout l'esté. (FROISS., Chron. L., VI, c.1375-1400, 71).

 

Rem. FROISS., Méliad. L., 1373-1388, gloss.
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre