C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/ambassaderie 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     AMBASSADERIE     
FEW XV-1 andbahti
AMBASSADERIE, subst. fém.
[GD : ambassaderie ; FEW XV-1, 20a : andbahti]

A. -

"Mission de négociation auprès d'un personnage important" (synon. ambasserie) : ...ce scevent pluseurs gentilz hommes du pais meismes commis a celle ambassaderie. (CHR. PIZ., Avision T., 1405, 166).

 

-

Aller en ambassaderie : : Ces troix chevaliers furent chargiez de faire le messaige et de aler en ambassadrie devers le roy de Castille (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 103).

 

-

Faire une ambassaderie : : Pour faire celle ambassaderie fu ordené le mareschal et le seigneur de la Trimoulle (Bouciquaut L., 1406-1409, 121).

 

-

Venir en ambassaderie : : Nennil, dist Anthoine, vostre mort ne vueil je pas, mais je vous rendray a la mercy de la pucelle sans doubte. Et lors appelle les deux chevaliers qui furent venuz a Luseignen avecques le gentil homme en abassaderie, et autres XIJ. chevaliers de Poictou, disant : Menez moy cestui roy en la ville de Lucembourc, devers la pucelle, et lui dictes que je lui envoye son ennemy pour en faire sa voulenté. (ARRAS, c.1392-1393, 163).

B. -

"Message confié à un ambassadeur" : ...parla le doien de Coulongne (...) et remonstra toutte leur ambassaderie du long au long (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 148).

 

-

Dire une ambassaderie : : Et, quant il ot bien pensé, il se fist apporter du sang d'un sanglier et le but ; et, tantost qu'il ot beu le sang, il fist hastivement appeller les ambaxiateurs devant lui, pour dire leur ambaxiaterie pour quoy ilz estoient venus. (Doc. 1403. In : Bibl. Éc. Chartes 55, 1894, 443).

 

-

P. ext. [Dans les livres de compte] "Charge des gens envoyés en ambassade" : Voyaiges, embassaderies et achat de chevaulx. (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1418, 108). Ambaxaderies, grosses messaigeries, gaiges par jour et voyaiges de plusieurs gens et officiers de monseigneur et autres. (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419, 101).

C. -

"Ensemble des personnes chargées d'une mission" : Monseigneur, véez-ci l'ambassaderie de Burgues, qui ci est, qui dit que les Anglois ont assiégé la ville, et dient qu'il y a forte mortalité entre eulx ; si advisez qu'il est de faire. (CABARET D'ORV., Chron. Loys de Bourb. C., 1429, 193).
 

DMF 2020 - Synthèse Edmonde Papin

Fermer la fenêtre