C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/élongation 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ÉLONGATION     
FEW V longus
ESLONGATION, subst. fém.
[T-L (renvoi) : eslongacïon ; GD : eslongacion ; FEW V, 414a : longus ; TLF : VII, 863b : élongation]

A. -

MÉD. "Élongation" : L'autre [dislocation] ne yst pas de sa joincture mais le lien est eslongué, laquelle est dicte gahen et l'elongacion du liement est ainsi appellee (PANIS, Guidon, 1478, tr.V, doct.2, chap.1).

B. -

"Éloignement, distance" : Dont pour sa grande elongation, il [Saturne] est .XXX. ans a fayre son cours (Mer des hist., t.1, 1488, f° 53d [BnF/Gallica]).

 

Rem. GUILL. ORESME, Quadrip., c.1360 (celles [les étoiles] qui ont entre elles elongation du tiers) ds GD III, 486c.

 

-

"Fait d'être éloigné, interdit d'un lieu donné" : Et pour mieulx tousdis garder ladicte paix et toutes les manières des entreprinses, débas, divisions et sédicions eschiever, nous avons volu et ordonné, volons et ordonnons et nous plaist, que tous ceulx qui depuis ladicte paix de Pontoise, estans des hostieulx de nostre très chière et très amée compaigne la Royne et de nostredit filz, eslongiez ont esté de leurs hosteulx et de nostre ville de Paris jusques à deux ans prochains venans, demoureront eslongiez (...). Et néantmoins nous plaist et voulons que lesdis eslongiez puissent aler, venir et converser tout partout où il leur plaira en nostredit royaume les deux ans durans, toutesfois dehors de nostredicte ville de Paris et hors des aultres villes et lieux dont ilz se sont et ont esté eslongiez, sans ce que pour occasion de ladicte élongacion aucun empeschement soit à eulx, ou puist estre aucunement fait, en corps ou en biens. (Doc. 1415. In : MONSTRELET, Chron. D.-A., t.6 c.1444-1453, 167-168).

C. -

"Longueur (dans le temps)" : La diette se doit diversifier selon la elongacion de l'estat au regart du commencement (GORDON, Prat., c.1450-1500, IV, 9).
 

DMF 2020 - Synthèse Pierre Cromer

Fermer la fenêtre