C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesDictionnaireTextesSourcesImpressionAide à la lecture
BESOGNER
  Tri :
5 exemples
 1 Sans lesqueles [des pommes confites] aucunement Nul ne présume aler ades Visiter gens qui sont malades, Et qui veult à point besoignier, S'il est sain, se doit esloignier, Espécialment en temps Des maladies mal sentans (LA HAYE, P. peste, 1426, 140).
 2 Car les aulx, je vous certifie, Esmeuvent toute maladie Auxqueles le corps seurement Est disposé aucunement. Puiz fault traictier, en besoignant, De lait aigre, cler et poignant, Car itel lait, sans dire fable, Est approuvé et convenable En temps de boce vraiement (LA HAYE, P. peste, 1426, 128).
 3 [Neemyus] obtint du roy, son maistre, de reclorre de murs Jherusalem, qui avoit esté razé (...) et fist si très bonne dilligence que en deux ans et IIII mois fut close de tours et de muraille (...) et avoient les ouvriers l'espée à leur costé et portoient les matieres et besongnoient de l'autre. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 48 r°).
 4 ...promist ledit roy [à Raymond Lulle] qu'il le feroit et le mist contre son serment en une forteresse pour le faire besongner à force, lequel lui fist l'or, duquel furent faiz les vielz nobles d'Angleterre (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 128 r°).
 5 ...pour l'excellence de lui, fut envoyé querir par le pappe Sixte pour ampliffier le Paschal de l'abbé Denis, dont dessus est faicte mencion, qui, puis la correction de ce notable cardinal, estoit demouré intacte, lequel y besongna aucun peu et jusques ad ce que la peste, qui fut si vehemente à Romme, le deffist. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 162 v°).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner
Fermer la fenêtre