C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesDictionnaireTextesSourcesImpressionAide à la lecture
BESOGNE
  Tri :
4 exemples
 1 Chasse hors, au moins pour I peu de temps, toute autre cure et souci, autre pensee de tes besoingnez mondaines ; ne soit pas le corps au moustier et le cuer en la cuisine. (GERS., Pent., p.1389, 72).
 2 [C'est Charité qui parle au nom des vertus] ...produire une dame souveraine et excellente sur toutes autres, qui oncques furent, ou jamais seront, a brief mot tout dire telle qui soit digne d'estre ta mere, ta suer, ton espouse et ta mie, a toy, vray et certain Pere, sommes venues humblement nous offrir labourer diligemment et de cuer a ceste besoingne, chascune selon son pouoir et office que tu nous as presté (GERS., Concept., 1401, 395).
 3 ...grant cop des cousturers qui savent bien oeuvrer et ignellement coustre, et que les coustures soient bien et fort couseez, si que nul defaute ou fausetee ne pourra ja estre trouvee en leur bosoigne (Man. lang. G., 1396, 48).
 4 ...commant peut ung astrologien bien ouvrer pour aultrui en icelle science, quant pour lui ne le scet fere. C'est bien dit en bestes, car il sont des gens qui ont plus de regard ès choses d'aultrui que ès leurs propres et ont plus de peur de faillir ès besongnes d'autre, que ès leurs. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 60 r°).
Littérature didactiqueHiltrud Gerner
Fermer la fenêtre