C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesDictionnaireTextesSourcesImpressionAide à la lecture
RESSOIGNER
  Tri :
11 exemples
 1 Si couroient priès que tous les jours devant Touwars ou devant Poitiers, et y faisoient grans contraires et moult les resongnoient chil du païs (FROISS., Chron. R., VIII, c.1375-1400, 18).
 2 Cil, dont je vous parolle, a une belle fille à marier et se n'a plus d'enfans. Haulx barrons d'Alemaigne et des marches par dechà l'ont requis en mariaige pour eulx ou pour leurs enfans, que bien say, et ilz n'ypeurent venir, car les ungs il resoingne, et les aultres il tient à trop petit. (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 146).
 3 Cil cheval qui trait estoient et qui les fers de ces longes saiettes sentoient, ressongnoient et ne voloient avant aller (FROISS., Chron. L., V, c.1375-1400, 36).
 4 En l'eglise de Haspre, on aoure de saint Aqaire, liquels est uns moult cruels sains, et que on doit resongnier (FROISS., Chron. D., p.1400, 352).
 5 Pour ce temps estoit messires Jehans de Hainnau en la droite flour de sa jonece, et de si grant volenté que nuls chevaliers pooit estre. Et pour ce entreprist il le dit voiage si liement, et ne resongnoit painne ne peril qui li peuist avenir. (FROISS., Chron. D., p.1400, 71).
 6 Et avint que chil qui avoient a garder le corps le prince de Galles, qant il veirent si grant peuple venir a l'encontre d'euls, resongnierent le faix, et orent consel de envoiier deviers le roi, son pere (FROISS., Chron. D., p.1400, 735).
 7 Le roy se vouloit partir et aler au parcq à troix lieues de là, et encoires, quant il sceut que ses gens, les communaultez d'Angleterre, vouloient parler à luy, il s'en prendoit tant plus près, car trop fort il resongnoit conseil, ne jamais il n'en vouloit nul oyr parler ne avoir (FROISS., Chron. D., p.1400, 28).
 8 Et tels coses, à entreprendre un tel fait au commenchement font bien à glosser et à ressoigner (FROISS., Chron. R., X, c.1375-1400, 174).
 9 Messires Wauflars de la Crois se quida sauver ausi, et se departi en enblant dou puigneis et se mist sus les camps et avisa un flasciet ou dedens avoit grant fuisson de rosiaus ; il se bouta la. Et ja avoit il laissiet aler son ceval ; il ne voloit sauver que son corps, car trop resongnoit a estre pris pour les haines que chil de Lille avoient sur lui (FROISS., Chron. D., p.1400, 435).
 10 ... li iviers aproçoit et les longes nuis et froides, que toutes gens resongnent de jesir as camps (FROISS., Chron. D., p.1400, 455).
 11 Le daulphin d'Auvergne, à la requeste du conte d'Armignac, ... remonstra touttes ces choses et ces traittiez au roy et à son conseil. Il ne fu pas si tost delivrez, car les seigneurs, qui cler y veoient et qui telle maniere de gens de compaingnons sont resongnoient, escrutinoient sus cest estat et ces traittiez, et disoient : Conte daulphin, nous, ... doubtons trop fort que quant ces cappitaines ... auront pris et levé celle somme de flourins ... que dedens troix ou quatre moys aprez ilz ne retournent et ne facent pieur guerre et plus forte que devant, (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 136).
FroissartJacqueline Picoche
Fermer la fenêtre