C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
VOITURE
  Tri :
19 exemples
 1 Eustace du Brulle, tailleur et vallet de chambre du Roy nostre sire, pour la façon des robes et garnemens pour le corps dudit seigneur (...) pour plusieurs autres mises, voitures et despens fais en ce terme par ledit Eustace pour le fait de la taillerie, par son compte rendu à court, séellé de son séel (Comptes argent. rois Fr. D.-A., I, 1352, 89).
 2 Adont furent trais de ces biaux celliers au Dam tout le vin qui là estoit de Poitou, de Gascoingne, de la Rochelle, et des loingtaines marches, plus de sis mil tonniaux, et mis à voitures et à nefs, et envoiés à Gans par chars et par la rivière (FROISS., Chron. R., X, c.1375-1400, 236).
 3 ...et sept voitures de foing (Ecorch. Ch. VII, T., 1438-1451, 321).
 4 ...le chareton qui ceste denrée [du "charbon de saulx"] livroit, pour la grand haste de l'orfevre, fist si grand diligence qu'il amena deux voictures plus que nul des jours paravant (C.N.N., c.1456-1467, 65).
 5 Dont doit on bien de bonne voulenté Suir la nef de si noble voiture Que de touz biens y a telle planté Qu'il n'y a chief, fin, nombre ne mesure [ou "ce qui est transporté" ? F. Bonnardot traduit par "qui transporte si noblement"]. (Mir. Barl. Josaph., c.1363, 300).
 6 ...se en coupant icelui [bois] ou en le menant ilz ne sont trouvéz ou rencontrés par aucun des officiers du roy, ouquel cas ilz forfont leur voicture et est le tout acquis au roy. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R.B., 1398-1402, 34).
 7 ...pour la voiture dudit salpetre de Bruges à Paris, les tonlieux tant audit Bruges que aux autres destrois, tonneaux et autres menuz frais 100 escuz (Comptes Etat bourg. M.F., t.3, 1418-1420, 557).
 8 De Hennequin Laurent, chastellain de Vergy, garde des celliers et visiteur des vignes de mondit seigneur en son pais de Bourgoingne, la somme de deux cens dix huit frans demi, sur ce qu'il puet et pourra devoir, par fin et reste de son compte particulier par lui rendu en la Chambre des comptes de mondit seigneur à Dijon pour le charroy et voicture de LX quehues de vin qu'il fit mener devers mondit seigneur à Provins (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1420, 631).
 9 A Guillaume Robin, maistre des euvres dudit seigneur à Angiers, ledit jour, soixante et trois solz, dix deniers à lui deuz (...) : pour la voicture de XXVI pippes d'eaue amenées au vivier du petit jardin du chasteau d'Angiers, pour ce XXVI s. (...). A lui, qui a paié deux maneuvres pour avoir empli lesdictes pippes à la rivière (Comptes roi René A., t.1, 1451, 5).
 10 Quant audit salpeste, je le vous fitz mener et en ay payé la voyture et les despens (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 324).
 11 ...pour le salaire, louyer et despens d'un cheval de voiture que ledit Coletot prist et alloa, par deux foiz, à Compiengne, pour apporter l'argent de ladicte assignacion, et d'un varlet voicturier qui le mena et conduit dudit lieu jusques à l'ostel de l'Argentier (Comptes argent. rois Fr. D.-A., I, 1352, 190).
 12 ...et que par icelles grans gelées eussent esté gelées les rivieres, et en especial Seinne, telement que l'en cheminoit et venoit et aloit l'en, et menoit voitures par dessus la glaces (BAYE, I, 1400-1410, 215).
 13 ...et, se le cheval par batre et flageler et le beuf par force d'aguillonner durement tirent hors leurs voitures des effondrez et des mauvais passaiges, ainsi croy je que le flaël de divine justice, qui nous fiert par l'adversité presente, nous doye esmouver a prendre couraige pour nous horsgecter de ceste infortune. (CHART., Q. inv., 1422, 44).
 14 ...[il] escripvit à ung nommé Plat, courratier, qui avoit ladicte espicerie en garde, qu'il la baillast et délivrast à sondit frère, lequel Plat, qui avoit bonne congnoissance de luy qui parle, vendit partie de ladicte espicerie et l'argent qui en yssit bailla à sondit frère réservé aucunes sommes de deniers que ledit Plat retint tant pour voictures, louages de maisons, utencilles, despenses et sallaires de serviteurs et autres choses (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 39).
 15 Sy dist a Camille qu'elle lui feist avoir voiture, et elle le fist si que Ourseau monta l'endemain en mer et tant naga qu'il descendy en Yslande (Percef. IV, R., c.1450 [c.1340], 980/21).
 16 Si s'aresterent la tout autour et envoiierent a Hainbon apriés lors pourveances. Si furent misses a voiture ["chargées et mises en route"] pour amener devant Conquest. (FROISS., Chron. D., p.1400, 533).
 17 Tout vinrent au mandement dou conte Derbi ; ... et charroi et sonmiers furent tout mis a voiture. (FROISS., Chron. D., p.1400, 623).
 18 Se ne fissent li plus de ces Englois que porter, mener et chariier toutes bonnes coses, draps, toilles, pennes, lis, cambres ordonnees, et tous bons meubles. ... et lors prisonniers aussi, et tout estoit remis a cariage et voiture et porté en la navie. (FROISS., Chron. D., p.1400, 695).
 19 Qant ce vint au point dou jour, on se conmença a deslogier et a tourser tentes et trés et tout mettre a charoi et a voiture (FROISS., Chron. D., p.1400, 750).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre