C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
VIVRE1
  Tri :
46 exemples
 1 ...il ne nous convient pas vivre pour mengier, mais mengier pour vivre (VIGNAY, Théod. Paléol. K., c.1333-1350, 52).
 2 ...lequel Socrates disoit que les gens ne doivent mye vivre pour mengier, mais mengier pour vivre. (LEGRAND, Bonnes meurs B., 1410, 322).
 3 Il n'est tresor que de vivre à son aise. (VILLON, Test. T., 1461-1462, 211).
 4 J'ay aussi bien la voulenté De vivre chaste comme vous. (Mir. st Alexis, 1382, 282).
 5 Car il les convient varier [teles operacions] selon pluseurs choses qui sont a considerer, comme la complexion de la personne, l'aage, la vertu, la maniere de vivre (ORESME, E.A.C., c.1370, 149).
 6 Mais aussy la science de saint Pol fut bien demonstree en toute maniere de vivre a moralité, fust [en] une personne singuliere, (...) fust en ung mesnage (...), fust en une cité (GERS., P. Paul, a.1394, 510).
 7 ...demouroit ung gros marchant plain et comblé de biens et de richesses, duquel l'industrie et maniere de vivre estoit mener et conduire grosses marchandises par la mer es estranges païs (C.N.N., c.1456-1467, 554).
 8 ...mectant en obly et nonchaloir sa premiere maniere de vivre, c'est assavoir sur la mer, fist tresbonne chere et prenoit grand plaisir avec sa belle et doulce femme. (C.N.N., c.1456-1467, 558).
 9 SAINCT MARTIN. Je suis de vivre au monde las Puisque c'est de Dieu le plaisir. La Mort me tient ja en ses las (LA VIGNE, S.M., 1496, 558).
 10 Et nul qui ait raison en soy ne esliroit tousjours vivre des viandes es quelles enfanz se delictent, ne avoir toute sa vie pensee d'enfant. (ORESME, E.A., c.1370, 503).
 11 ...il vouloit doresenavant servir Dieu et vivre de ses benefices (C.N.N., c.1456-1467, 416).
 12 Or n'ay je chavance ne rente, Ne aultres biens de quoy puisse vivre. (Pass. Auv., 1477, 130).
 13 Tu mens, car mons. de Thouraine n'est que homme de neant et que un putier. Et qu'il n'auroit de quoy vivre se le roy ne lui donnoit (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 24).
 14 ...que la Court veulle ordonner que on eslargisse ledit Blanche, qui n'a de quoy vivre et n'a aucune provision sur ses biens (FAUQ., I, 1417-1420, 363).
 15 ...et sont les rentes de colleges et d'eglises consignez en main de justice, passé a long temps, et par ce n'en parçoivent plus riens les escoliers et beneficiez, et n'ont de quoy vivre. (FAUQ., III, 1431-1435, 103).
 16 ...[ils] se partirent de l'ostel de la Granche, à Petit-Pont, en laquelle il avoient beu ensemble, en entencion d'aler gaigner aucune chose pour eulx vivre (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 99).
 17 Et de ce est as autres choses communiqué et dirivé estre et vivre, as unes plus clerement et as autres plus obscurement. (ORESME, C.M., c.1377, 164).
 18 ...elle n'avoit denier ne maille pour soy vivre. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 120).
 19 Adam, tu as fait mal a point, De ceans te fault hors aler Pour te vivre et laborer (Pass. Semur D.M., c.1420 [1488], 19).
 20 ...et qu'ils amenassent provisions assez pour eux vivre (CHASTELL., Chron. K., t.2, c.1456-1471, 229).
 21 [D'un hérisson] ...Comment de poumettes se trousse Pour soy vivre dedens sa mousse (LE FÈVRE, Respit Mort H., 1376-1380, 94).
 22 Qui est qui le fourmy ensaingne A ce que les grains du blé prengne Et les met dedens sa caverne, Pour soy vivre quant il yverne ? (LE FÈVRE, Respit Mort H., 1376-1380, 94).
 23 Car celui doit estre dit prodige qui a un mauvais vice pour lequel il est ainsi appellé, et est corrumpre et gaster sa substance, de quoy il se doit vivre, et pour ce mal meïsme et non pas en raportant a autre mal il est dit et appellé prodige. (ORESME, E.A., c.1370, 230).
 24 Sathan, au mains le laisse vivre Set années (Mir. enf. diable, c.1339, 14).
 25 Chier sire (...) Pour vous vivre et morir voulons, A vous loyaulment servir, De noz corps et biens secourir (Myst. siège Orléans H., c.1480-1500, 279).
 26 ...tant donnez l'un a l'aultre estoient que a pou a Dieu eussent quitté leur paradis pour vivre au monde leur terme en ceste fasson. (C.N.N., c.1456-1467, 92).
 27 Ainsi finirent leurs jours les deux loyaux amoureux tantost l'un après l'autre, sans percevoir rien du joieux plaisir ou ilz cuidoient ensemble vivre et durer tout leur temps. (C.N.N., c.1456-1467, 553).
 28 ...je n'en feray rien : Icy vivre et morir me plaist. (Mir. st Guill., c.1347, 39).
 29 Ne me chaut, respondoit elle, il fault temporiser, il fault vivre, il fault son estat garder. (GERS., Noël, p.1404, 305).
 30 ...nul ne peut vivre sans nourrissement (SAINT-GILLE, Comment. A.Y. L., 1362-1365, 355).
 31 Ja Dieu ne me laisse tant vivre que pour quelque adventure qui en mon mariage puist sourdre, je m'en courrousse (C.N.N., c.1456-1467, 560).
 32 Il me vauldroit mieulx estre mort Que d'ausi vivre longuement. (Pass. Auv., 1477, 231).
 33 Lequel conte trait à part lui qui parle, et, en la presence d'iceulx seneschal et Gaillart, requist lui qui parle qu'il feust son homme, et lui feist serement de le servir contre tous qui pevent vivre et morir, et qui mal lui vouldroient faire et porter, excepté contre le roy d'Engleterre (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 200).
 34 ...je suis prinse et (...) amours m'ont ad ce menée que sans vostre presence je ne puis vivre ne durer. (C.N.N., c.1456-1467, 235).
 35 ...si je ne laisse et abandonne mon mesnage en brefz jours, il est tout certain que je ne puis longuement vivre ne durer. (C.N.N., c.1456-1467, 559).
 36 ...qui a ceste heure l'oyst, mieulx luy vauldroit la mort que sans prochain remede vivre en ce monde ! (C.N.N., c.1456-1467, 74).
 37 ...pour ce que la loy commande a vivre selon chascune vertu, et devee a vivre selon chascune malice. (ORESME, E.A., c.1370, 282).
 38 Car autrement il s'ensivroit que les genz ne seroient pas fais plus politiques et plus habiles a mectre loys pour acoustumance de vivre en policie. (ORESME, E.A., c.1370, 537).
 39 Mais vueil vivre dès ores mais Pour l'amour de li chastement (Mir. st Alexis, 1382, 282).
 40 ...[lesquels seigneurs] firent serement en effect de vivre en paix et union en ceste ville soubz l'obeissance du roy de France et d'Angleterre (FAUQ., II, 1421-1430, 320).
 41 Il m'est trop plus convenable vivre que morir. (C.N.N., c.1456-1467, 559).
 42 Fortune ne nous est pas si amye que de nous avoir permis longuement vivre si glorieusement que en nostre estat encommancé (C.N.N., c.1456-1467, 166).
 43 Ce village (...) estoit habité d'un moncelet de bons, rudes et simples paysans qui ne savoient comment ilz devoient vivre. (C.N.N., c.1456-1467, 512).
 44 Et selon sa loy [de Jésus] voulons vivre. (Pass. Auv., 1477, 87).
 45 Sire, je vous supplie très humblement que vostre plaisir soit que je demeure en vostre bonne grace et qu'il vous plaise avoir regard à mon faict et aux services que moy et les miens vous avons faitz, en maniere que je puisse vivre soubz vous selon l'office et estat qu'il vous a pleu me donner. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 389).
 46 Dieu vous doint vivre a honneur, Sire Pilate ! (Pass. Auv., 1477, 272).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre