C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     VENDAGE     
FEW XIV vendere
VENDAGE, subst. masc.
[T-L : vendage ; GD : vendage ; FEW XIV, 232b : vendere]

"Action de vendre, vente" : Et nous, baillis, à la requeste desdis vendeurs, revestesimes de ladite terre et de toutes les appartenances doudit vendage ledit Julion, acheteur, et l'en aheritames solemneement (Trés. Reth. S.L., t.2, 1336, 31). ...avons ordené et accordé que toutes les droitures, teles que le ville les a accoustumé de prendre et avoir, pour les vendages et accas qui se font des maisons, rentes et hiretaiges, seans et estans en le juridiction et jugement de l'esquevinage de le dicte ville, seront d'orez en avant prises et levées, au pourfit de le dicte ville (Hist. dr. munic. E., t.1, 1356,,, 360). Et y conquist très grant avoir , en raençons, en vendages de villes et de chastiaus, et ossi en racas de pays d'ardoir et de maisons, et en saus conduis qu'il donnoit (FROISS., Chron. L., V, c.1375-1400, 159). La terre de Saint Salveur le Viscontes... venoit au roy d'Engleterre... par vendage que li dis messires Godefrois en avoit fait au dit roy d'Engleterre (FROISS., Chron. L., VI, c.1375-1400, 52). Par la coustume du païs, retraitte ou deventerie est en Bourgoingne, combien que en aucuns lieux, comme à Dijon ou autre part, coustume loqual soit au contraire ; et y a temps certain de soy comparoir ou dit retraict, c'est assavoir dedens l'an et le jour du vendage (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 191). Item, se aucuns vendages sont fais en sa garde ou aucuns arbres vendus par nombre, ledit sergent prent et [a] acoustumé prendre sur chacune chouque qui ait un pié entre deux escorchez deux deniers tournois aux despens des marchans. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 320). ...on li demandoit le consel, en l'anee proprement, qant li vendage et li achat des hiretages desus dis furent fait. (FROISS., Chron. D., p.1400, 256). Qant messires Ainmeris de Pavie oy parler de messire Joffroi et des François, se li revinrent toutes angousses au devant ; et li ala souvenir dou vendage que fait avoit dou chastiel de Calais, et les avoit decheus. (FROISS., Chron. D., p.1400, 893). ...ledit Jehan Aubri avoit vendu une maison a lui appartenant (...), à l'occasion duquel vendaige ilz avoient eu ensamble grant question et procés (Lettres rémission René II P.D.H., 1492, 225).

 

-

Un bien court/est mis à vendage : La terre et signourie de Crieuvecoer, en Cambresis, avoit couru a vendage. Et qant elle i fu mise, les premieres offres en furent donnees au conte de Hainnau, (FROISS., Chron. D., p.1400, 255).

 

-

En partic. "Vente par échange" : ...anchois descangat ilh la dit terre de Falcomont al duk de Juley adont vivant por la terre de Calstre ; et, après ce, fist ilh une atre discange delle terre de Calstre alle terre de Zichen, que ly dus de Juley tenoit en Braibant, et retinve la fortrece de Monjoie, laqueile discange fut faite l'an mil CCC et LVI. (...) Pour lequeil vendage grans guerre enmovit entre le duk de Juley deseurdit, qui avoit prise la possession de la dicte terre de Falcomont, et entre monssaingnor Walerain deseurnomeis (HEMRICOURT, Miroir Hesb. B.B., 1353-1398, 163).
 

DMF 2020 - Article revu en 2015 Robert Martin

Fermer la fenêtre