C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
VALABLE
  Tri :
15 exemples
 1 Je n'y en say nul si valable Conme lui, ne si prouffitable, Ne si bon clerc parfaittement (Mir. ev. arced., c.1341, 125).
 2 Quant il sent aucune grieté, Il doit penser par verité, Dès qu'il a loiaument servi, Qu'il ne l'a mie desservi. C'est une pensée valable, Pour lui conforter profitable. Que vous iroie je comptant ? De remedes y a autant En amours, com de griés pointures, Soient aspres, poingnans ou dures. (MACH., J. R. Nav., 1349, 200).
 3 L'EMPEREUR. Vostre priére est po valable, Seigneurs, a ce que je voy ci. Penthaleon, or prie aussi Ton Dieu, si verrons qu'il fera, Se ce contrait cy garira (Mir. st Panth., 1364, 348).
 4 Guillaume, la response que vous m'avez faite vous sera valable, car je mettray peine de vous allier en tel lieu dont moy, vostre mère et vous, serez content (Faits Lalaing K., c.1470, 5).
 5 Dieu (...) ordonné Nous a prophete tant valable Par qui son pueuple miserable Est a port de salut mené (GRÉBAN, Pass. J., c.1450, 161).
 6 Et affin que le dit dom et ce que dit est feust et soit tenable, valable et ait son effect en la maniere que dit est et qu'il pourra et puet estre mieulx, comme dessus, ycellui Jehan s'en dessaisy des diz heritaiges en la main du dit tabellion juré comme en main souveraine (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1354, 194).
 7 Et disoit que, oÿe sa ditte demande, elle lui devoit estre adjugiee, se le dit Fontenay, ou nom que dessus, ne disoit cause valable pour quoy ce ne deust estre fait, et nous en requeroit droit. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1370, 415).
 8 Puis, donques, que le Pape et lez aultres evesques tienent que celle donayson faitte par Constantin est valable, il s'ensieut par rayson et de neccessité que Constantin avoit juridiction ou puissance sur toutes Eglyses et persones de Saincte Eglyse (Songe verg. S., t.1, 1378, 188).
 9 Et si est fort a considerer que le roy Jehan oudit temps estoit prisonnier, et ne povoit faire chose valable ou tenable. (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 212).
 10 ...mieus doit plaire Chose desirée et requise Lonc temps pourchacie et pourquise (...) Que celle qui en un moment Seroit acquise ligement, Sans travail et sans consirée Et sans point estre desirée ; Et aucun tiennent le contraire, Si que j'en vueil un po retraire De ce qui aus deus appartient Et que chascune en soy contient, Pour prouver qu'elle soit valable De son bon droit et pourfitable. S'en diray a point de chascune Pour raporter trés tout a une Voie de pais et de repos, Au meins selonc le mien propos. (MACH., D. Aler., a.1349, 296).
 11 ...et disoit que, oÿ sa requeste, elle lui devoit estre par nous faite, se le dit Parroche, ou nom que dessus, ne disoit aucune chose valable au contraire, et nous en demanda droit. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1354, 197).
 12 Or fera il moult bel entendre A quel fin je ten et vueil tendre. C'est de mon gré que je le die, Pour moustrer que merencolie Est une chose nient valable, Et se puet estre moult coustable. (MACH., D. Aler., a.1349, 368).
 13 Vueillez acepter pour valable Le fait (Mir. parr., 1356, 31).
 14 Et si comme li ruisseaulx plains D'yaue douce arrouse la terre Et qu'elle fait par l'umeur querre Et par la vertu du souleil Au vergier fruit gros et vermeil Plus habondant et plus valable Au cultiveur, par ce semblable Le jardin de l'ame divine... (DESCH., M.M., c.1385-1403, 201).
 15 ...[la patience] c'est un tresor qui moult doit estre par grant diligence acquis, comme il soit tres valable meismement au corps et plus à l'ame. (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 32).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre