C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
VAIN
  Tri :
4 exemples
 1 Les bestes de la ville de Beaune puent aler pour pasturer es vainnes pastures si longuement comme il puent environ Beaune (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 30).
 2 Car se li grez est assevis De volenté a son devis, Vray desir partir en couvient, Et puis vuiseuse en son lieu vient Qui les bonnes vertus en chasse Et eslieve parmi sa chasse Maintes choses vuides et vainnes, Causes de dolours et de peinnes, Resistans et contrarieuses Aus douces choses amoureuses. (MACH., D. Aler., a.1349, 329).
 3 Avisé fu et proposé en l'oost de France que il retourneroient a Saint Omer et venroient dou costé de Berghes et de Bourbourch ; mais qant il regardoient le pasage de Gravelines et les destrois, et mauvais et perilleus passages que il averoient a passer, et conment bien .LXM. Flamens gisoient de ce lés devant Calais, il rompoient et anulioient lors imaginations et disoient : Toutes nostres pensees sont vainnes. Il nous fault perdre Calais. Mieuls nous vault une ville a perdre que de metre en peril euls cent mille. (FROISS., Chron. D., p.1400, 834).
 4 Avisé fu et proposé en l'oost de France que il retourneroient a Saint Omer et venroient dou costé de Berghes et de Bourbourch ; mais qant il regardoient le pasage de Gravelines et les destrois, et mauvais et perilleus passages que il averoient a passer, et conment bien .LXM. Flamens gisoient de ce lés devant Calais, il rompoient et anulioient lors imaginations et disoient : Toutes nostres pensees sont vainnes. Il nous fault perdre Calais. Mieuls nous vault une ville a perdre que de metre en peril euls cent mille. (FROISS., Chron. D., p.1400, 834).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre