C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
VACANT
  Tri :
8 exemples
 1 ...la terre de maritime, la quelle est a present nommee Normendie, les bois y estans creuz de toutes pars, estoit demouree vacant de tout labour par la longue duree des courses des payens. [Figure dans une interpolation] (JUV. URS., T. crest., c.1446, 66).
 2 ...une cédulle de récépicé escripte et signée de la main dudit Simonnet, à Genesve, le XVIIe jour de novembre CCCCXLVI escriptes au dos d'unes lectres closes que ledit Cuer escripvoit à Aymé Bastier pour faire délivrer à Romme le vacant de l'arceveschié de Bourges (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 364).
 3 Et fut fait ledit murdre pour raison de ce que ledit gentilhomme, ses parens et amis avoient mis et emploié tout leur vaillant pour paier le vacant d'une abbaye pour ung de leurs parens, auquel ledit duc de Milan le avoit ostée pour la bailler à ung autre. (ROYE, Chron. scand., II, 1460-1483, 32).
 4 ...nostre sus dit bon prince, qui l'ot agreable lui donna l'office, comme il fust vacant, de notaire et son secretaire a bourses et a gages (CHR. PIZ., Avision T., 1405, 152).
 5 Ce jour, Guillaume d'Avaugour, escuier, a esté receu par maniere d'election en l'office du bailliage de Touraine, vacant par la mort de feu messire Regnaut de Montejan (FAUQ., I, 1417-1420, 120).
 6 Mes seignieur, il est verité Qu'il est vacant une chanonie Et une prebende assés bonne. (Myst. st Bern. Menth. L., c.1450, 79).
 7 ...octroyons de grâce espécial par cesdites présentes ledit office de premier chambellan, vacant ainsi que dict est (Cartul. Laval B., t.3, 1462, 194).
 8 Et, après que la journée fut vuidée, le roy estant à Lorris, luy fut escript par ses lieutenans et capitaines. Et, le roy ayant veu leurs lettres, pourveut maistre Guillaume Picard du bailliage de Rouen, comme vacant par la mort et trespas de Vuaste de Montepedon, qui avoit esté tué, et dist à Mons. de Colombiers estant avec luy : "Mons. de Colombiers, j'ay eu des lettres qui m'ont esté escriptes, comment il est alé de mon affaire touchant mes ennemys..." (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 393).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre