C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
TRANSIGER
  Tri :
8 exemples
 1 ...nous avions eu conseil à aucuns de noz seigneurs de la Chambre des Comptes nostre seigneur le roy à Paris, que nous transissions et pacificions ou le dit Guillaume, si nous poions trouver o lui qu'il se vousist traire à bonne composicion et paceficacion (Doc. Poitou G., t.1, 1332, 392).
 2 ...donnens et ottroyens a leurs devant diz procureurs, ensemble et a chascun par soy pour le tout, plain povoir, auttorité et mandement especial de demander pour eulz et en leur nom, de estre pour eulz en jugement et hors, de plaidier, de plait ou plais entamer, de eulz deffendre et essoignier, de leurs essoignes proposer et dire, de demander jour d'avis et absence de conseil, de convenir, de reconvenir, de reppliquier, de duppliquier, de trippliquier, de excepter, de paceffier, de transigier, de compromettre, de compromis faire valoir par foy, par pleges et par peine... (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1345, 132).
 3 ...de tout ce qui par nostre dicte compaigne sera pris et accepté, de en donner, faire et passer lettre de quittence, tant soubz son scel comme soubz scel autentique, de transiger, paciffier, finer et accorder ès choses dessus dites et généralement de faire tout autant comme nous ferions (Cartul. Laval B., t.2, 1360, 261).
 4 Savoir faisons que, pour yceux eschever, et a greigneurs despens, frais et missions obvier, les parties devant nommees, pour ce presentes et comparens en jugement pardevant nous oudit Chastellet, le jour de la date de ces presentes, c'est assavoir ycelluy abbé en personne et Phelippot le Masurier, ou nom et comme procureur dudit abbé et du couvent de la ditte eglise Saint Magloire, d'une part, et ledit Delcy en sa personne, d'autre part, ont ensemble transigé, composé, pacifié et accordé de et sur ce que dit est en la maniere qui s'ensuit, c'est assavoir que toutes les pescheries que a faites en la ditte riviere ycelluy Delcy et ses consors sont censees et reputees pour non faites et non advenues (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1400, 775).
 5 ...icelles parties ont sur leurdit descort esperé à mouvoir et sur toutes les choses dessus dites, leurs circonstances et despendences, transigié, pacifié et fait accort l'un avecques l'autre (Trés. Reth. S.L., t.2, 1403, 495).
 6 ...icelui messire Charles (...) ne pourra vendre, obliger, engager, aliener, ne transporter en autruy main aucunes des terres, heritages, seigneuries et possessions ou autres biens immeubles appartenans audit messire Jehan et à ladite curation, ne transiger ou accorder en quelque manière que ce soit, sans le conseil et consentement des dessus nommez evesques de Laon et de Paris (BAYE, II, 1411-1417, 150).
 7 ...avecques noz conseillers (...), avons sur ce traictié, transigé, paciffié, composé et acordé, ainsy et par la manière qui s'ensuit. (Cartul. Beauv. L., 1434, 720).
 8 ...à celluy nostre cousin de Dampmartin avons donné et octroyé, donnons par ces presentes plaine puissance, auctorité, commission et mandement especial de et sur toutes questions, poursuites et demandes faictes et que pourroit faire nostredit procureur à l'encontre dudit de Nemours, transigier, pacifier, appointer, traicter, conclure et accorder pour et au nom de nous avec icelluy Jacques d'Armignac, duc de Nemours, de luy quitter, abolir, remettre et pardonner toutes les faultes, crimes, delictz et offences passés, le reprandre et remettre en nostre bonne grace (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 245).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre