C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
TOLÉRANCE
  Tri :
8 exemples
 1 ...des l'eure de mon naissement jusques a mon yssue en la croix, ne me deffailli tollerance de doleur (Internele consol. P., 1447, 119).
 2 Car aujourduy il y a plus à faire entre les marchands d'estre d'accord du pris de la Monnoie et la évaluacion, qu'il n'y a de marchandise dont ilz traictent. Parquoy l'or et l'argent sont à present venuz à si hault pris, que, si de brief n'y est pourveu de remède, il est à doubter de plusieurs inconvéniens grans et moult dommaigeables en la tollerance et souffrance d'icelle, comme des matières, à savoir, or et argent, estre transportez ès pays voisins, là où le cours est plus hault (ORESME, Monnoies W., c.1365, III).
 3 Par ceste tollérance, se part et diminue l'or d'ung pays et se transporte en ung autre où il se aloue à plus hault pris. (ORESME, Monnoies W., c.1365, XXII).
 4 ...le Roy, dès maintenant doit commander et faire faire lettres nouvelles, narratives des griefs, sommacions, tollerances, provisions, ordonnances et de tout ce qui a esté fait en ceste matiere (FAUQ., I, 1417-1420, 110).
 5 Et est signifié ausdis de Saint-Martin et de Saint-Denis que ceste tollerance ne leur aquerra aucun plus grant droit qu'ilz ont de present (FAUQ., II, 1421-1430, 360).
 6 Et si par tollerance ou longue possession il congnoessent de cause civil dont l'amende fust plus grant que de la loy, si ne pourroient ilz prendre que la loy. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.4, 1464, 143).
 7 Des abbé et couvent de Nostre Dame de Clervaulx, de l'ordre de Cisteaux ou diocese de Langres, pour la tollerance et permission d'avoir laissié faire et edifier en une maison qu'ils ont en ladicte rue ung tuyaulx d'aisement servant en ladicte maison, et prendre le fondement d'icelluy tuyau à terre ferme sur le quay de la riviere de Seine en icelluy endroit (Comptes Paris M., t.2, 1470-1471, 214).
 8 ...et pour ce [le procureur du roi] proteste que la publicacion d'icelles [lettres] et tout ce qui s'en ensuivra soit sans prejudice de son opposicion, et que se on usoit aucunement desdictes lettres, ce soit par maniere de tollerance et jusques à ce que autrement en soit ordené par le Roy. (FAUQ., II, 1421-1430, 203).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre