http://www.atilf.fr/dmf/definition/TANIRE 
TANIÈRE
 1 N'y demoura, ne pois ne febves, Dont ne tatassent des premiers Ratz et souris, et verminiers ; Et les espiz en emportoient, Des blez qui demourez estoient. Et par moult diverses manières Ils les mettoient en leurs tesnières (Doc. c.1420. In : MONSTRELET, Chron. D.-A., t.6 c.1444-1453, 188).
 2 ...ung lyon (...) s'en ala atout [un enfant] en sa tayniere (WAUQUELIN, Belle Hélène Const. C., c.1448-1452, 129).
 3 Avoir les nous fault [les Français] en ung plain Faire saillir de leur taniere, Apres, leur clorre le chemin Sans qu'i recouvrent leur barriere. (Myst. siège Orléans H., c.1480-1500, 396).
 4 SAINCT MARTIN. (...) Lesquelz [larrons], a voir leurs preparacions, De me tuer avoyent entrepris, Car l'un d'iceulx sa hache avoit compris Dessus mon chief en façon et manyere Qu'il m'eust tué ; mais d'un d'eulx fus repris, Avec lequel, dedens une taynyere, Du grant chemin ung bien petit arriere A luy mesme fus je baillé en garde, Ayant les mains lÿees par derrïere, Luy bien fourny d'espee et d'allebarde. (LA VIGNE, S.M., 1496, 356).
 5 Desir, qui boute a la barriere, Veult que je luy [à Narcisse] face prïere, Sans faire de personne compte. Mais Craincte tire par derriere, Qui clost et serre la taniere, Disant que ce me seroit honte (Narcissus, p.1426, 286).
DMF 2020Robert Martin

© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.