C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     TANNERIE     
FEW XIII-1 *tanno-
TANNERIE, subst. fém.
[T-L : tanerie ; GDC : tannerie ; FEW XIII-1, 82b : *tanno- ; TLF : XV, 1356b : tannerie]

A. -

"Métier, travail du cuir" : ...seront prins et esleu par esquevins, en le drapperie et en le tanerie, quatre preudomme et loyal, est assavoir doy drappier et doy taneur, par le conseil et avis des dis mestiers, qui seront tenu et querquiet de warder et maintenir nettement les courants des yauwes et crinchons de le ville en le maniere que anchiennement ont esté (Hist. dr. munic. E., t.1, 1356,,, 359). ...la maison de la tannerye de ladicte Mauvoisine, vefve dudit feu Symon Roy, assise en nostre dicte ville de Poictiers, en laquelle ledit feu Roy faisoit sa tannerye et en laquelle estoyent les cuirs à elle appartenans (Doc. Poitou G., t.11, 1467, 67).

B. -

"Établissement où l'on tanne les peaux" : ...au dehors d'icelle ville, en la tennerie d'un nommé Saintot Le Hongre, tenneur, demourant en icelle ville, environ heure de jour failly, prindrent et emblerent en icelle tennerie un cuir rouge (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 265). ...et les pieces porta et vendi en l'ostel et estal d'un orfevre demourant à Paris, soubz le Chastelet, au lez devers la tennerie, la somme de XXIIIJ s. parisis, qu'il en receupt et appliqua à son prouffit (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 372).

 

-

[Nom d'un quartier de Paris] : ...fu attaint et fait venir des prisons dudit Chastellet Jehannin Le Doyan, tenneur, demourant en la Tannerie à Paris (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 496).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre