http://www.atilf.fr/dmf/definition/si2 
     SI1          SI2          SI3          SI4     
FEW XI sic
SI, subst. masc.
[T-L : si ; GD : si ; FEW XI, 572b : sic]

"Manière"

 

-

Par tel si que. "De telle sorte que" : Mais elle est faite par tel si Que qui une autre y meteroit De folie s'entremettroit [ou si1 "condition" ?] (MACH., D. Lyon, 1342, 189). Vieng en cachier tel anemy Qui ma fille a mis hors de soy Et le tourmente par tel cy Que jecter le fait maint grant cry, Qui est grant pité a veoir. (MARCADÉ, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 90). Mais de Fromont tenoieny leur tiere par tel sy Que servir le devoient quant yl avoit estry [ou si1 "condition" ?]. (Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 65).

 

.

Par si que : Je l'aime trop mieulx et l'ay amé que il n'a fait moy, et mieulx me plaist recepvoir ceste mort par estre perie en la mer que en feu, ne meisme que je vescusse en sa presence par si que il me moustrast nul mauvais samblant. (WAUQUELIN, Manequine C.T., a.1448, 179). Or le voiel amender par sy que je diray (Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 40).

 

-

De si. "De façon certaine" : Doulce dame, sainte Marie, Ne vous desconfortez ainsi, Car bien vous sçavez tout de sy Que passer le vous couvenra [Ou faut-il lire de fy (de fi) ?]. (MARCADÉ, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 197).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.