C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
SEULEMENT
  Tri :
7 exemples
 1 Quant a son hostel fu venus, Ensy fist que apercheüx Ne se fust de lui nullement. Et ly jones homs seullement S'alla en sa chambre enfermer (Dit prunier B., c.1330-1350, 54).
 2 Et appert par ce que dit est que tout mouvement n'est pas simple qui est selonc droite ligne mais seullement celui qui est en montant droit ou en descendant droit. (ORESME, C.M., c.1377, 60).
 3 ...et [Dieu] ne se pourroit departir ne absentir de quelcunque lieu et ne peust estre ymaginé lieu qui soit privé de la presence de son essence et que l'en peust dire "Dieu n'est pas yci" ; et non pas seullement des lieus de cest monde, mais samblablement en l'espace infinie ymaginee et immobile. (ORESME, C.M., c.1377, 278).
 4 Et en icelle [la loi salique], ainsi que l'en dit, estoit contenu ung article qui dit ainsi : (...) laquelle exclut femmes de tout en tout de povoir succeder a la couronne de France (...). Et qui vouldra bien querir et regarder les cronicques de France et d'Angleterre et toutes aultres, on ne trouverra point que le contraire si ayt esté gardé et observé en ce royaulme ; et ne se garde mie seullement en la couronne de France, mais semblablement es terres baillees par les roys a leurs enffens masles ou freres par appannages, car il n'y succede que les masles, et non mie feumelles (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 157).
 5 Et donques sont .III. mouvemens symples en general pour ce que tant seullement en .III. manieres se puet avoir par mouvement un corps ou regart du centre ou du milieu du monde (ORESME, C.M., c.1377, 60).
 6 Et se nous voulons entendre a parler de ceste chose universelment, nostre propos n'appert pas seullement par les raysons que nous avons mises ou livre de Phisique ou nous avons dit des principes de nature, quar ileuques nous avons determiné devant de infini universelment. (ORESME, C.M., c.1377, 114).
 7 Lequel malfaiteur il n'avoit pas trouvé, mais avoit trouvé seullement sa femme qui lui dist que ledit malfaitteur, son mary, estoit alez le dimenche precedent en la ville de Senliz (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 376).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre