C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
SERMENT
  Tri :
6 exemples
 1 ...après ce qu'il orent juré aus sains Evangiles de Dieu de dire verité, cogneurent et affermerent par leurs sermens que ilz sont nez de la ville de Houdan, à une petite lieue dudit lieu de Heudouville (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 285).
 2 Cy apprès s'enssievent les troiz sermens que sont tenus de faire les combatans. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 217).
 3 Et, pour plus grant fermeté, nous en bailla en plege nostre très chier et très amé frere le duc de Bourbonnois et d'Auvergne, et avec ce nous en bailla son scellé. Non obstant tous lesquelz sermens, seuretés et promesses, et en venant directement contre iceulx, ledit de Nemours a de rechief contendu par tous moyens à luy possibles de soubsciter nouvelles divisions et mettre sedition en nostredit royaulme par plusieurs dampnables moyens (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 243).
 4 Et de rechief les dictz ambassadeurs venyciens refirent arriere le serment comme le roy l'avoit faict, disans que les ennemys du roy estoient les leurs, et qu'ilz vouloient servir le roy de cueur, de corps et de biens. Monsieur d'Angiers receult leurs sermens, presens monsieurs de Cornouaille, monsieur d'Ambrun avec autres prelatz. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 320).
 5 Ce sont les sermens que doivent faire les conseillers et advocas en chacun Eschiquier et au commencement d'icellui (Echiq. Normandie S., 1390, 59).
 6 ...les colleges et sermens des arbalestriers, archiers et canonniers (Entrées roy. G.L., 1463,,, 187).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre