C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
SAUVER
  Tri :
5 exemples
 1 Et ainsi pourroit l'en dire pour salver les dis d'Aristote ; mais il me semble que ce ne soffist pas. (ORESME, C.M., c.1377, 70).
 2 Mais je tien que tel moien ne est en rien cause efficiente de tel mouvement, soit naturel, soit violent, et ceulz qui tiennent le contraire ne pourroient par ce salver pluseurs experiences ; si comme d'une secte qui seroit tracte fort parmi une fieble pel, elle seroit meue bien oultre non-obstant que la pel eust arresté le aer qui la suivoit (ORESME, C.M., c.1377, 610).
 3 Or est il ainsi que pour salver les apparences des mouvemens du ciel lesquelles ont esté apparceues et cogneues ou temps passé par observacions, il convient par neccessité mettre que aucuns des cielz sont excentriques et aucuns epycicles. (ORESME, C.M., c.1377, 284).
 4 ...car selon les experiences certaines qui ont esté pieça par les anciens observees et gardees quant au mouvement de la lune, l'en ne pourroit salver les apparences que l'en voit et a veues touz temps sans metre cecle epicicle ou ciel de la lune, si comme mettent les astrologiens. (ORESME, C.M., c.1377, 458).
 5 Et donques se l'en peust salver que Dieu aloingna le jour ou temps de Josué par arrester le mouvement de la terre... (ORESME, C.M., c.1377, 536).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre