C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
REVERTIR
  Tri :
12 exemples
 1 De terre vinent, terre sont, En terre reuertiront. (Sept péchés C., c.1300-1350 [p.1478], 226).
 2 Et pour ce dit Salemon, comme Il soit escript que chascun fuie Estrange femme comme pluie, Pour son blandir et sa malice, Que sa maison maine par vice Et encline jusqu'a la mort, Et aux enfers met et amort Ses semences par ses meffais, Dit que nulz demours ne soit fais Avec elle par quelque voie, Et dit aultre nulz ne s'avoie En tel lieu, car cilz qui yra, Du chemin ne revertira Ne n'ara de vie semence. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 185).
 3 La cause si est pour ce que teles conspiracions ou machinacions de commun revertissent tous jours en prejudice a ceulx qui ont que perdre. (CHR. PIZ., Corps policie L., 1406-1407, 184).
 4 ...à propos pour ce que c'est chose notable et de bon exemple, et qui à grant honneur et loz doit tourner à ceulx qui furent servans ce noble roy Charles ou fait de ses justes guerres tant haultement conduites, dont avons cy devant parlé, et grant joye aux hoirs qui ouir le pourront, c'est chose convenable, apres ce que avons devisé du seigneur comme tout se revertisse en une meismes honneur, que disions de ceulx qui le plus communement en propre personne si emploioient comme droiz fors, et de hault courage sans paour de mort, si qu'il paru à leurs faiz comme dit est. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 112).
 5 Quant en vostre païs ilz seront reverti, Si gardez qu'a ma mere ne facent nul ennuy (Galien D.B., c.1400-1500, 24).
 6 DIEU. Mes anges, voicy vostre sire, Vostre roy, vostre capitaine Qui d'une region loingtaine Au jourduy vous est reverty. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 1027).
 7 LA MERE [à saint Martin]. (...) De tous ces dieux la puissance contemple, Quant tu seras devant eulx en ce temple : Vella le cas dont te veulx advertir. Veille toy donc a eulx tous revertir Sans jamais jour leur pouoir divertir ; Par ce moyen grant bien t'en pourra prandre. (LA VIGNE, S.M., 1496, 145).
 8 Or veuil au propos revertir. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 769).
 9 ...toutes les chouses dessus dictes et chacune retourneront et revertiront tout entierement à nous le dit sire et à nos hoirs tantoust après la mort et le décès dout dit Pierres (Cartul. Laval B., t.2, 1335, 196).
 10 Tout ce mal nous est reverty Par vostre grant meschancetté ; Vous l'avez pris et emporté. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 843).
 11 Par Dieu, Remondin, je suiz, aprez Dieu, celle qui te puet plus aidier et avancier en ce mortel monde, en tes adversitez, et ton malefice revertir en bien. (ARRAS, c.1392-1393, 25).
 12 Pour ce que les ancienes hystoires et aussi la continuée experience nous certefie les François, qui jadis furent appellez Gaules, c'est assavoir les hommes nez du royaume de France, sont bons et vaillans à l'exercite des armes, est à presumer que de ce ces .II. raisons sont cause : la premiere si est la longue continuacion de la gloire et haute renommée de cestui royaume, par laquelle y est noblece de courage revertie aussi comme en nature es hommes desirans accroistre et soustenir la noblece des franchises de cestui royaume [ou est-ce I>reverdie/I> "revigorée" ?]. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 193).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre