C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
RÉVÉRENDER
  Tri :
7 exemples
 1 Regardez s'il est nul sur terre Qui reverende pere et mere Ainsi comme il y est tenu ? (MARCADÉ, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 73).
 2 Mes le bon Saint Pere le fit tout a tiltre d'amour et d'affection qu'avoit envers la personne du prince que aultreffois avoit veu et cogneu [le duc de Bourgogne], et pour l'onnorer et reverender en recompense de la bonne voulenté que scentoit en ly [et] y esperoit trouver touchant la pourvision alencontre des infideles [Le pape vient de mettre le duc de Clèves, représentant le duc de Bourgogne, à une place réservée aux rois]. (CHASTELL., Chron. IV, D., c.1461-1472, 250).
 3 ...et, quant la proposicion eult prins fin, icellui duc, moult reverendant le Roy et ceulx de ladicte ambaxade, leur fist dire et remonstrer en sa presence, bien au long, les grans faultes, abus, extorcions et desrisions que ceulx de sa ville de Gand avoient fait de long temps contre luy, ses subgez et seignourie (ESCOUCHY, Chron. B., t.2, a.1465, 11-12).
 4 ...chascun portant une banière armoyé des armes dudit duc, criant à haulte voix : "Vive Bourgoingne !" et ce firent-ilz affin de le plus reverender, et que en temps advenir en fust memoire. (ESCOUCHY, Chron. B., t.2, a.1465, 247).
 5 Sus, magister reverendé, Faictes nous ce songe sçavoir (GRÉBAN (S.), Myst. Actes Apôtres L., c.1475, 22v).
 6 Et affin que le sainte ymage fut mieulx reverendee, l'on fonda la ung beau monastere de dames pour, nuyt et jour, servir la Vierge Marie (Lég. st Dominique T., c.1500, 199).
 7 ...sous ombre desquelles constitutions et ordonnances, iceulx manans et habitans ayent chacun an révérendé les Saint-Sacrement et Procession de cette dite ville bien et honorablement, à la louange de Dieu et sa glorieuse Mère (Hist. Lille T., t.2, 1496, 518).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre