C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
RELAISSER
  Tri :
11 exemples
 1 Aussy science ne traicte point des choses singuliers, ainçoys lez relaisse a experience et conseil, qui besoingnent par patron et par exemple. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 134).
 2 Pour ce je relaisse a toy mesmez la recordation du cas du roy Charles le quint, ayel de Charles regnant, et la consideration de l'estat infortuné du royaulme a l'entree de son regne, et de la beneureté de France a l'issue de sa vie. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 147).
 3 Et affin qu'il se relaissast de si tres forment a frequenter les eglises oultre les certaines heures, et pour lui fere honteux, il [son pere] le faisoit a chascun nommer Prestre Jehan, par tel maniere que puis ne li failly toute sa vie. (Vers. liég. Livr. Mandeville T.R., c.1375-1390, 163).
 4 Et afin que tout chascun voye Que de vous je suis trescontent, Une quittance vous octroye, Passee par mon Parlement, Qui relaissera plainement L'ommage que vous me devés, Comme contient ouvertement La requeste que faicte avés. (CH. D'ORLÉANS, Songe compl. C., 1437, 111).
 5 SAINCT MARTIN [à Dieu]. (...) En grant lïesse Peché delaisse, Vice relaisse, Le monde laisse, Car poinct en lesse Ne me tiendra ; Ains ta noblesse Qui nul ne blesse En ma foiblesse, Par vray humblesse, Mon cueur prandra. (LA VIGNE, S.M., 1496, 475).
 6 Par qoi, tresdouce Dame, eidetz moy qe jeo puisse trover ore en ma fyne, qe vostre douz filtz me relesse et tout quite la droiturele sentence et juggement, et me receive et preigne en sa bone grace et mercy, pur l'amour de vous et a vostre request, douce Dame. (HENRI LANC., Seyntz medicines A., 1354, 98).
 7 ...et pour les ames des trespasseez que la mercy de Dieu attendent ou paines de purgatoire, qu'ils pourront le plus tost estre relesseez de leur paines, à cause de noz priers, et venir à la joye pardurable (Man. lang. G., 1396, 87).
 8 Et luy meïsmes doit chascier aprés tout a pié et corner quant il aura releissié (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 197).
 9 Et ne doit point attendre, celuy qui releissera, les chienz qui le chascent, quar par aventure ilz vendroient chassant de fort longe, mes les y doit releissier tout de veüe einsi comme levriers, quar les chienz qui seront fres et reposez ne li laisseront ja monter les montaignes, que touz jours ne li soyent au cul, ne aussi ne li laisseront il pas batre les yaues, et einsi le prendront il (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 214).
 10 Pour ce est il bon que on ne laisse mie aler touz ses chienz, quar assez est du tiers au commencement, mes quant il sera trouvé et il saura bien que c'est renart, si releisse aprés touz ses chienz, si orra tres bonne chasce, quar il tournie longuement en son païs avant qu'il isse hors. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 245).
 11 Et, si les chienz treuvent ou il aura viandé au matin ou de la relevee de la nuyt, il leur doit laissier fere et attendre et non pas trop haster jusques a tant qu'ilz le facent saillir, et mettre pié a terre et regarder que ses chienz n'aillent la contre ongle, et, brief, le chascier tout einsi que j'ay dit du cerf, quar un dain fuit tout einsi comme fet un cerf, fors tant qu'il fuit plus longuement les voyes que ne fet le cerf, et plus longuement fuit avec le change et plus souvent ressaut aux chienz, si le doit chascier, rechascier, le relaissier et requerir le veneur comme dit est du cerf, et l'escorchier et le deffere tout en la meïsme maniere. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 214).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre