C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
QUARANTAINE
  Tri :
9 exemples
 1 Si prins une merancolie Contre moi, dont ce fu folie, Quar de ma dame a la hautesce Pensoie et a ma petitesce, Et en mon cuer [ymaginoie] Que riens encontre li n'estoie Et que c'estoit grant cornardie De penser qu'elle fust m'amie ; Et qu'elle en vëoit tous les jours, Au lieu ou estoit ses sejours, De milleurs une quarantaine, Voire, par Dieu, une centaine (MACH., Voir, 1364, 144).
 2 ...et se ilz les mettent en autre pesson que en icelle, ilz sont tenuz paier pour chacun porc I d. à la premiere haie par maniere d'acquit pour la premiere quarantaine. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R.B., 1398-1402, 50).
 3 Les quielx criz et subastacions ainssi faiz, comme dit est, quarantaine passée, comme coustume de païs requis, (...) je devant dit prevost fis crier d'abondance par le hucheur dessus dit, en plain marchié, à Montmorillon, que les choses dessus dites, ainssi comme eles sont devisées estoient vendues par le roy en la condicion, fourme et maniere dessus dites, au dit monseigneur Guillaume de Chanac (Doc. Poitou G., t.2, 1338, 148).
 4 Cestui diable fu le hiraut qui ja pieça porta nostre Rubin lors par miracle reluisant à la quarantaine et sur le pinacle du temple, et lui monstra la gloire de tous les regnes du monde, en lui flatant et temptant des .IIJ. pechiés susdis, dont il fu desconfis. (MÉZIÈRES, Vertu sacr. mar. W., c.1384-1389, 95).
 5 Et ont esté criées les dites choses et subastées ès lieus dessus diz par septainne, par quinzainne et par quarantaine. (Doc. Poitou G., t.2, 1338, 152).
 6 Se roy Saudoine vient et se gent qu'il a chier, Kalefrin et se gent enteront de legier En malle quarantaine. (Jourd. Blaye alex. M., a.1455, 430).
 7 Tresaint home Joseph, Mon loyal maris, Accomplis est la quarantaine, Que Ihesus enfantaie. (Jeu nat. suite C., c.1480-1500, 199).
 8 Et audit tiers sabmedi escheu depuis icelle seconde criée se fera la tierce et derreniere criée de quarantaine (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.4, 1496, 452).
 9 Et pour ce faire et pour oÿr tout ce que le dit procureur, ou non dessus dit, vousist dire ou faire dire et proposer contre eus pour les causes dessus dites, les eussent adjournez ou dit Chastellet contre le dit procureur, ou non dessus dit, c'est assavoir la dite premiere fois, au dymenche jour de feste aus Mors et de l'endemain, l'an mil trois cens trente et sept dessus diz, pour la premiere quarantaine, la seconde fois, au jeudi premier jour de l'an et jour des huitieves de Noël et de l'endemain lors aprés ensuivant, pour la seconde quarantaine, la tierce fois, aus jours des huitieves de la Penthecouste et de l'endemain darrenerement passez, pour la tierce quarantaine, et la darreniere fois, au lundi jour de feste aus Mors et de l'endemain darrenerement passez, pour la quarte quarantaine d'abondant. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1338, 78).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre