C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
PRINCESSE
  Tri :
13 exemples
 1 Alors monseigneur Robert fist le ladre en son lit despouillier et dormir ; puis le dit a madame la princesse, sa femme (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 167).
 2 Oudit moys de decembre IIIIcLXXVI, mourut et ala de vie à trespas madame Agnès de Bourgongne (...) laquelle en son temps ot espousé feu prince de très noble memoire monsr Charles, en son vivant duc de Bourbonnois et d'Auvergne, dont vint et est yssue très noble et très honneste lignée, tant masles que femelles, comme très hault, excellent et puissant prince monsr Jehan, duc de Bourbonnois et d'Auvergne, qui espousa très excellente princesse madame Jehanne de France, fille ainsnée du bon roy Charles VIIe de son nom (ROYE, Chron. scand., II, 1460-1483, 33).
 3 Je, Noblesce, dame de bon vouloir, Royne des preux, princesse des haulx faiz, A tous qui ont volenté de valoir Paix et salut par moy savoir vous faiz. (CHART., B. Nobles, c.1424, 395).
 4 ...car nostre foy est princesse par deseure toutes autres loys et creancez (JEAN LE LONG, Voy. Odoric A.M., 1351, 12).
 5 Car aussi comme le maçon doit ouvrer selon les moules et les mesures que le maistre de l'oeuvre lui baille, sans le corrigier ou muer se il n'a en soy science architectonique, ce est a dire qui appartient au maistre de l'oeuvre, semblablement est le legiste ou resgart de son legislateur ou de celui qui a en soy science politique laquelle est architectonique, si comme il fu dit ou premier chapitre d'Ethiques, ce est a dire princesse et maistresse sus tout l'edifice des lays et de la policie. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 244).
 6 ...le roy (...) ne bouga du chasteau de Capouanne, si non pour aller ouyr la messe, jusques au dimenche .XXII. jour du dit moys, en recevant les fidelitez et hommaiges des princes et princesses du royaulme, ensemble des autres seigneurs et nobles hommes, tant de la ville de Naples et terres de Labeur, de Calabre, de Pouylle, que d'autres pays qui ne sont cy nommez, subjectz au dit royaulme. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 257).
 7 SATHAN. Par ce moyen, en peu d'espace Acquester pourras de grans biens, Grant bruyct, et honneurs terriens, Maintenue comme une princesse. (Myst. jeune fille L., c.1413-1445 [c.1530], 15).
 8 C'est une moult haulte princesse, Poissant royne et grant maistresse (CHR. PIZ., M.F., I, 1400-1403, 91).
 9 ...lequel nom de princepce n'affiert estre dit ne mais des empereris, des roynes et des ducheces, se ce n'est aux femmes de ceux qui a cause de leurs terres sont appelléz princes par le droit nom du lieu (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 149).
 10 Toutesfoiz, leurs douleurs passées, ilz les ont menéz par toutes les principalles cités de leurs royaulmes et faict recepvoir leur fille pour princesse, et le roy de Portingal pour prince et pour estre roy après leur decès. (COMM., III, 1495-1498, 297).
 11 Princesse suis et tressouefve royne, J'ay des biens prou, ne te chaille de rien ; Puis j'ay le chant plus doulx c'une serayne Pour acquerir bruyt et lox terrïen ; Et te dis plus, que de meschant mesrien Ne de maison povre ne suis venue : Fille de roy suis et noble, combien Qu'a toy me rens, voire vestue et nue. (LA VIGNE, S.M., 1496, 481).
 12 Princesce qui de transmigracion Delivrez ceulx dont estes reclamée En vraie foy, mére de Dieu amée, Requerez li qu'en la fin nous ottroit Les biens qu'amant par bien amer reçoit. (Mir. nat. N.S.J.C., c.1343, 245).
 13 ...Dont la cité, princesse delitteuse Des prouvinces d'ame et de creature, Sist de foy seule (Mir. Theod., 1357, 130).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre