C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
PRINCIPE1
  Tri :
21 exemples
 1 Comme afferme le Psalme parlant a Dieu : "Tu es eternelement sans principe et jusques au siecle, qui est sans fin." (Somme abr., c.1477-1481, 100).
 2 Le estre de Dieu est tant vray et eternel sans principe et sans fin que son estre comparé a nostre estre, est riens et non estre. (Somme abr., c.1477-1481, 100).
 3 ...beauté de femme est de rage Le principe et commencement (DESCH., M.M., c.1385-1403, 174).
 4 Et se seul bien et ce qui en despent est appellé sapience qui principe est de tout savoir, si que dit le psalmiste. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 66).
 5 ...car toutes choses retournent a leur principe et retiennent par naturelle inclination l'emprainte de la fin a quoy leur createur les ordonne (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 26).
 6 Sur tout fault Dieu aymer et craindre Affin que l'on ne puisse enffraindre En rien qui soit son ordonnance Ad cela nous y veult contraindre Le principe de sapïence : Inicium sapiencie timor Domini. (LA VIGNE, S.M., 1496, 420).
 7 Car la cause est car telle torsion de ventre, pour la raison du bochet, signiffie que la marriz est plaine et remplie des principes de generacion (SAINT-GILLE, Comment. A.Y. L., 1362-1365, 121).
 8 ...mais il ne te suffit pas, tu nes pas encore parfait car il na pas fait qui commence, combien que celuy qui a bons principes, et qui a commencement il a grant aduentaige de paruenir plus oultre (CIB., p.1451, 178).
 9 Et le desactrempé tient pour principe que elles sont toutes a poursuir et met sa fin en delectacions corporeles. (ORESME, E.A.C., c.1370, 394).
 10 Si come seroit Dieu honorer, ses bienfaiteurs amer, bons convenans tenir et teles choses qui sont comme principes morals. (ORESME, E.A.C., c.1370, 303).
 11 Conment il [le prescheur] a sçeu bien mettre Ses principes par ordenance Et puis finer par concordance De l'escripture ! (Mir. mère pape, c.1355, 353).
 12 Ces choses non considerans, iceulx detracteurs, ignorans totallement la vraye science de astrologie et les fondemens, principes, regles et moïens d'icelle (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 2 r°).
 13 C'est l'entité de toutes entités, L'espece aussy qui n'a fin ne principe (SAINT-GELAIS, Séj. honn. D., c.1490-1495, 235).
 14 ...c'est, Sire, que vous puissez congnoistre clerement et evidemment que la science de astrologie est vraye et certaine science, fondée sur fondemens certains, qui sont nombre, mesure, raison naturelle et princippes de phillozophie et que, non sans cause, elle a esté mise au nombre et comme doyenne desdicts sept ars liberaulx (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 5 v°).
 15 ...il convient Qu'il ait esté premiérement Un principe ou conmencement, Par qui toutes choses creées Sont (Mir. st Val., c.1367, 152).
 16 Mais ycy vueil dire cause oultre Pour quoy principe le nommérent [Dieu], Et premier moment l'appellérent (Mir. st Val., c.1367, 152).
 17 Dieu qui de toutes choses est principe et atteur... (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 52).
 18 Cy demonstre que ung seul principe est. (Somme abr., c.1477-1481, 87).
 19 Et celles [les choses] qui sont faites par nos amis sont aucunement faites par nous et en sommes cause, ou la cause et le principe en est en nous. (ORESME, E.A., c.1370, 192).
 20 Or, disons donques maintenant des parties de cest corps, et faisons nostre commencement de ce que touz corps naturelz et toutes magnitudes sont mouvables selon lieu, car nature est en eulz principe et cause de cestui mouvement. (ORESME, C.M., c.1377, 58).
 21 Et la cause est car la principe est plus grant en vertu que en quantité et pour ce, l'erreur qui est bien petite au commencement et ou principe est en la fin moult grande. (ORESME, C.M., c.1377, 98).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre