C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
POSTULER
  Tri :
6 exemples
 1 ...tantost en vient ung autre qui par grandes prieres postule ou requiert que le lieu du deffunct soit a lui commis (PICCOLOMINI, De curialium miseriis epistola L., c.1458-1477, 113).
 2 Finablement, par divine inspiration, j'espoire, et de la prudence des chanoines, fut mis en jeu [pour l'évêché de Tournay] le frere de la contesse de Charolois, archevesque de Lyon et nepveu du duc de Bourgoingne. Et ce fit on par consideration que il ne devroit point estre rebouté du roy, et moins encores du duc son oncle, par l'adherence qu'il avoit a la cause de sa seur et du conte de Charolois, seul filz au duc. Et de fait ne l'esleurent point, mes le postulerent, et sur ycellui tous d'ung commun accort se conclurent et s'arresterent. (CHASTELL., Chron. IV, D., c.1461-1472, 271).
 3 ...maistre François de Chasteaubryant, prothonotaire de Nostre Saint Pere le pape, abbé commandataire de ladicte abbaye, de laquelle il a esté pourveu à la requeste de nostre feu seigneur et pere par nostredict Saint Pere, et depuis le trespas de feu maistre François de Beaumalen, son compediteur, postullé par les religieux de ladicte abbaye et confermé par nostredict Saint Pere à nostre priere et requeste (Lettres Ch. VIII, P., t.2, 1488, 221).
 4 Et ceulz qui y sont encheuz [touchés par cette loi] et en sont condampnez si ne pueent donner publique tesmoignage ne estre fais juges et leur est deffendu de postuler et de eslire [éd. : "la présence de I>eslire/I> semble montrer que Foulechat n'a pas compris la valeur juridique "demander en justice" de I>postulare/I>"] (FOUL., Policrat. B., V, 1372, 414).
 5 Item, l'official et ses advocatz de sa court ont foullé et foullent le procureur du roy en icelle court et ne l'ont voullu ne veullent ouyr, comme ilz doivent, a postuller ne requerir les causes du roy, luy ont fait plusieurs injures et opprobres et a ses enffans aussi, en haygne de son office, qui est grandement eu préjudice du roy et de ses droictz (Echiq. Normandie S., 1391, 84).
 6 Item, il est deffendu aux procureurs du roy et aux lieutenans des baillis et des vicontes que ilz ne postulent ou patrocinent aucunement ou pais ouquels ils sont officiers et ou s'estent leur pouvoir (Echiq. Normandie S., 1400, 108).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre