C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
PERFORER
  Tri :
5 exemples
 1 Crisolyte est pierre de coulour d'ayghe de mair verde, et resplendissant sy com or et sy com feu estincelant quant on le met al solail. Elle encache malvais songes et dyables, se elle est perforee et pendue avoeck des poullés de asne al branc : car ly dyable doubtent moult celle pierre par quoy elle vault moult. (MANDEVILLE, Lap. M., c.1350-1390, 182).
 2 Car aussi comme le petit ver du fust appert tendre et fragile et tres petit, toutesvoies il tresperce ou perfore et consume ou gaste le fust, qui est tres dur et tres fort. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 300).
 3 Item, posé que la terre fust perforee ou perciee comme dit est, et que un honme fust ou centre tout droit la teste d'une part du centre et les piés d'autre ; je di que cest honme avroit la teste en haut ou enmont et les piés aussi enmont et ne seroit pas plus en gesant que en estant ne adens que envers. (ORESME, C.M., c.1377, 572).
 4 Illiaque, c'est passion des intestins gresle avec constipacion de ventre et souvent vomir et douleur vehemente sicomme les intestins fussent desrompus et perforés (GORDON, Prat., c.1450-1500, V, 17).
 5 Et apres cestuy est ordonné le monocule qui se appelle ainsi pour cause qu'il n'est perforé que en une partie de luy (PREVOST, Cir. Guill. Salicet, 1492, IV, 4).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre