C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     PARCELLE     
FEW VII 675b *particella
PARCELLE, subst. fém.
[T-L : parcele ; GDC : parcelle ; FEW VII, 675b : *particella ; TLF : XII, 961b : parcelle]

"Petite partie d'un tout" : Et ce que nous disons, il le convient entendre et ymaginer ausi comme se la terre eust esté faite en la maniere que aucuns disoient que au commencement elle estoit partout espartie en menues parcelles. (ORESME, C.M., c.1377, 558). Et se ces vapeurs ainsi eslevees ne sont degastees par aucunes fumees, elles se assemblent et tournent en nuees qui se forment des parcelles d'icelles vapeurs (JEAN DE BRIE, Le Bon Berger C.W., 1379, 84).

 

-

[D'un instrument] : Et l'une parcelle [de l'astrolabe] ou il a une roe qui se tourne est appellé "visage" ou "face". Et l'autre part est dicte le "dos". (PÈLER. PRUSSE, Astrolabe L.F., 1362, 34).

 

-

[D'un livre] : La première Somme complète, Raison requiert et veult qu'on traite De la seconde et sa matière, Qui est honnourable et moult chière Et contient en soy deux parcelles, Bien notables, vaillans et belles (LA HAYE, P. peste, 1426, 71).

 

-

[D'un territoire, d'une terre] : ...nostre dit seignur le Roy ad moy doné une parcelle de terre en la pais des Irroix rebelx (Lettres agn. L., 1395, 133).

 

-

Au fig. : ...il me serroit moulte grande poissance et deshonur s'ils deussent perdre ascune parcelle de droyt en ma temps. (Lettres agn. L., 1401-1406, 108).
 

DMF 2020 - MAJ 2020 Robert Martin

Fermer la fenêtre