C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
PALEFROI
  Tri :
10 exemples
 1 Paleffroix ont et beaulx et gent (DUPIN, Mélanc. L., c.1324-1340, 53).
 2 Le jour aprés nous en alames, Son pellerinage paiames. Mais la belle, par saint Liefroi, Vault chevauchier mon palefroi, Dont si fort l'aim et amerai Que jamais ne le venderai. (MACH., Voir, 1364, 332).
 3 Adonc monta li rois englès sus un petit palefroi moult bien amblant... et chevauça devant toutes les batailles (FROISS., Chron. L., I, c.1375-1400, 179).
 4 ...cils brigans... estoit toutdis bien montés de biaux coursiers, de doubles roncins et de gros palefrois (FROISS., Chron. L., IV, c.1375-1400, 69).
 5 Quant gentil homme pert ses meubles, il doit jurer que il dira voir à son seigneur, et que il n'en célera nulles, ainz les traira touz avant. Se il n'est homme qui ne porte armes. Et se il les porte, si li demoura son pallefroy, et le roncin à son escuïer, et les II selles, et son sommier se il est si riche que il maine sommier, et toutes ses armeures (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.1, 1385, 248).
 6 Et dist ly varlez a la dame : Ma dame, il est temps de venir quant il vous plaira, car tout est prest. Et celle dist : De par Dieu. Puis a dit au roy : Sire chevaliers, a vostre congié et grans mercis de vostre courtoisie. Lors vint au palefroy pour monter, mais ly roys s'avanca et lui aida a monter moult doulcement. (ARRAS, c.1392-1393, 7).
 7 Et voient grant foison de nobles gens par la praierie, dames, damoiselles, chevaliers, escuiers, et par my la praierie courir chevaulx, destriers, pallefrois et coursiers, a grant multitude. (ARRAS, c.1392-1393, 37).
 8 Et s'esforçoient toutes gens de honnourer lor dame la roine, ce que il pooient, et messire Jehan de Hainnau et tous les chevaliers de sa route ; et fu, en ce jour, moult regardés de toutes gens, et seoit sus un noir hault palefroi bien aourné, que la chité de Londres li avoit donné ; et fu moult prissiés en arroi, en personne et en contenance. (FROISS., Chron. D., p.1400, 93).
 9 ... la bonne roine lor estoit au devant, et les requelloit doucement et liement, et les prioit et disoit : "Vous venrés souper avoecques moi ; vous l'avés bien gaegniet." Chil signeur li acordoient, et tant fu la bonne dame la sus son palefroi avoecques ses damoiselles, que tout li signeur ou auques priés furent rentret. (FROISS., Chron. D., p.1400, 782).
 10 Et elle, descendue à terre, monta et ses dames et damoiselles sur chevaulx, belles haquenées et palefrois qui ilec l'atendoient, et puis s'en ala jusques en l'ostel du roy, aux Tournelles. Et devant la porte dudit hostel trouva autre moult beau personnage. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 178).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre