C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
OEIL
  Tri :
10 exemples
 1 Advisez, je vous supplie, a yeulz ouvers, regardez laquelle amour est plus desirable ou a eslire : celle de Dieu ou celle du monde (GERS., P. Paul, a.1394, 516).
 2 ...qui pourroit regarder des yeulz corporelz dedans l'ame, bien sembleroit estrange chose et bien hydeuse, de pourmener ainsi ung mort ou sepulcre d'enfer ! (GERS., Purif., 1396-1397, 67).
 3 Et est encores tres plus grant miracle quant je en puis mesmes riens apparcevoir, nez mesmes en umbraige et en miroir, mais c'est par sa vertus et par sa lumiere qui raye et resplandit aucunement sur mes yeulz espirituelz, et sur toy, mon Ame, qui es le miroir et l'image pour congnoistre la Divinité. (GERS., Trin., 1402, 158).
 4 O tu, aveugle charnalité, se tu pouoyes ouvrir les yeulz de ta pensee, et regarder en la lumiere de vraye foy le bien, le louyer, le royaume et la gloire en laquelle sont entrés saint Pierre et saint Pol (GERS., P. Paul, a.1394, 491).
 5 Et se l'auctorité ne vous souffist, eslevez, je vous pry, les yeulz de vostre pensée et regardez en la lumiere de vraye foy la gloire des sains et sainctes desquelz nous feismes hyer solennité. (GERS., Déf., 1400, 219).
 6 Eslevons, nous, doncques maintenant les yeulz de noz ames, qui sont par dedans nous. Regardons en la clarté de vraye foy et creance les ames des trepassez qui sont en la prison de purgatoire, par especial celles de noz amis. (GERS., Déf., 1400, 226).
 7 Vray est que Raison n'estoit pas seule, ainsoys avoit pris avec elle Foy, la bonne crestienne, qui alumoit les yeulz de Raison et de l'Ame a mieulx congnoistre ce qui reluisoit ou miroir et en l'imaige de l'ame (GERS., Trin., 1402, 166).
 8 Ouvrez les yeulz maintenant de vostre cuer, et par le jour de vraye foy regardez cest enfant au jour d'uy nez : le veez vous ? Y pensez vous ? (GERS., Noël, p.1404, 295).
 9 Ainsy me sembloit parler Orgueil, quant je apparceu en tournant les yeulz de la pensee vers Male Voulenté que elle se muoyt en maintes guises (GERS., Noël, p.1404, 304).
 10 Alors le pouvre conjuré, en levant ses yeulz sur elle, en basse voiz ly dist (LA SALE, J.S., 1456, 34).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre