C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
NET
  Tri :
9 exemples
 1 Li clers solaus, la belle lune, Et des estoiles la commune, Li XIJ. signe et les planettes, Qui sont cleres, luisans et nettes, Ordenerent un parlement, Fait de commun assentement. (MACH., P. Alex., p.1369, 1).
 2 Mais s'un petit t'i vues esbatre, Joue vint gros ou vint et quatre A dames et a pucelettes, De cuer et de pensee nettes. Et se tu gaaingnes leur argent, Donne le tantost a leur gent, Et le tien aussi, sans plus dire. Et se tu pers, n'en fai que rire. (MACH., C. ami, 1357, 138).
 3 Il [un cheval] est velus comme uns louviaux, Et s'a les .IV. piez nouviaus, Espavins, courbes et moletes, Et s'a les jambes trop mal nettes, Car nuls nettoier ne li puet, Pour ce que souffrir ne le vuet. (MACH., Compl., 1340-1377, 263).
 4 Quant Nostres Sires fist le monde, Où tous biens naist, croist et abonde, Il fist premiers le firmament, La terre et quanqu'il y apent ; Le biau soleil et les planettes, Les estoiles cleres et nettes, Et la lune, pour alumer Par nuit l'air, la terre et la mer, Le jour, la nuit et la semainne, L'omme, la femme, à po de peinne (MACH., P. Alex., p.1369, 190).
 5 De toutes herbes à racine Qui puelent porter medecine Trueve on là à très grant planté, Que Sarrasin y ont planté. Moult y a de belles fonteinnes Qui sont nettes, cleres et sainnes. Là croist le sucre et la kanelle, Et mainte espice bonne et belle ; Mais il n'i a point de riviere. (MACH., P. Alex., p.1369, 211).
 6 Il ploura larmez tres ameres, De cuer contrit, nettes et cleres (LE FÈVRE, Respit Mort H., 1376-1380, 132).
 7 La a de povres maisonnettes, Mais moult sont jolies et nettes (CHR. PIZ., M.F., I, 1400-1403, 124).
 8 ...dames, chevaliers et pucelles, Et d'autre gent grant compaingnie, Moult joieuse et moult envoisie Qui dansoient joliement ; N'il n'avoient la instrument, Ne menestrels, fors chansonnettes Deduisans, courtoises et nettes. Quant je les vi, moult m'esjoy, Et plus, quant je les entroï. Lors alai tantost celle part. (MACH., R. Fort., c.1341, 124).
 9 S'a diffamé maint grans personnes, Nettes, loyaulx, feaulx et bonnes (BOUVET, Appar. Meun A., 1398, 12).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre