C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
NIGROMANTIQUE
  Tri :
5 exemples
 1 Que la foy ou la loy commune, Nigromatique, de la lune Sera toute la derreniere, Corrumpue en ceste manière, Pour ce que son cercle a compas Est des autres tout au plus bas (LE FÈVRE, Vieille, trad. De vetula H., a.1376, 375).
 2 Ceste loy (...) tousjours ferme durera Et en sa vertu estera, Jusqu'à tant que viengne la loy De la lune de faulx aloy, Qui sera faulse et derreniere, De nigromatique manière, Qui l'ostera ou souspendra. (LE FÈVRE, Vieille, trad. De vetula H., a.1376, 381).
 3 Je sçay en l'art nigromantique Ung chapitre, le quel explicque Tel cas (Myst. Viel test. R., t.3, c.1450, 39).
 4 Et de ce dit Aristote mesmez que "la vertu qui est es pierres et es plantes est moult esmerveillable et que ceste vertu leur fu divinement donnee, maiz elle est as homes occulte", aussi que s'il voulsist dire que qui bien les congnoistroit et en saroit user, on en feroit merveilles. Et pour ce dit un autre philosophes assez a cest propos que "qui congnoistroit la vertu des herbes et des pierres, on n'aroit nul mestier des nigromantiques sciences". (EVR. CONTY, Eschez amour. mor. G.-T.R., c.1400, 535).
 5 ...ainsy que icelle nigromanticque enchanteresse par instigation desloyalle fait aux passans pour caultement les decevoir et attirer en ses lyens en chiere joyeuse et riante... (SAINT-GELAIS, Séj. honn. D., c.1490-1495, 206).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre