C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
MIRER1
  Tri :
7 exemples
 1 Nous ne povons donc savoir sanz cest art les grans diversités que on treuve es miroers ne les merveilles, sy come pourquoy c'est que aucun miroer moustrent la chose qui se mire plus que elle n'est petite, et les aucuns plus grande, et les autres le moustrent de telle grandeur que elle est, aussi come precisement. (EVR. CONTY, Eschez amour. mor. G.-T.R., c.1400, 107).
 2 Ceste cy porte ung mirouoir ou continuellement se mire Orgueil, et se ce n'estoit qu'elle ne se veïst, elle vouldroit tout homme hurter de sa corne de fierté. (Déclar. Hyst. S., a.1449, 160).
 3 Et aussi estoit la presente La douce ymage cointe et gente De la bele Deyamire Ou Herculès souvent se mire. Aussi bien te pues tu mirer En ton ymage et remirer Sa grant biauté, son cointe atour Et son gentil corps fait a tour. (MACH., C. ami, 1357, 97).
 4 Einsi, pour moi desconfire, Fait mon cuer defrire Et en dueil confire Qui toudis empire ; Dont li las soupire, Quant en la bele se mire Dont nuls ne porroit mesdire, Qui deüst son mire Estre. (MACH., Les lays, 1377, 317).
 5 Qui bien fait et dit sagement Et bien pense, certainnement En nombre estre doit des parfais, Par dit, par pensée et par fais. Qui vorra, sor ce cy se mire, Car je n'en pense plus à dire. (MACH., L. dames, 1377, 210).
 6 Qui le reprent, il [le jeune] croyst en yre. Il veult qu'on l'appelle beau sire, Tant se mire ; Le jeune cuyde avoir sapience, Tant plus est fol et plus s'empire. (Pass. Auv., 1477, 118).
 7 Amis, se bien te vues vëoir, Fai tant qu'aies le mirëoir D'onneur adès devant tes yeus. (...) La te resgarde, la te mire, La estudie, la te tire, La met cuer et corps et entente, La soit ton adresse et ta sente. (MACH., C. ami, 1357, 139).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre