C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
METTRE
  Tri :
7 exemples
 1 ...le pot a la porée, qui sur le feu estoit, commence a s'en fuyr par dessus, pource que trop aspre feu avoit ; et le bon homme, voyant que sa femme n'y mettoit point la main, luy dist... (C.N.N., c.1456-1467, 543).
 2 ...le bon curé se mettoit a point pour faire la farse (C.N.N., c.1456-1467, 404).
 3 ...laquelle chose il fist, et ordonna et commanda le roy de sa bouche audit duc d'Alençon que, sur sa vie, il ne lui meffist ne feist meffaire, en lui disant qu'il le mettoit en sa main, protection et sauvegarde, ensemble sa famille et biens. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 189).
 4 Si mettoit en ses lettres Joffroys Teste-Noire et en ses sauf conduis et lettres de pactis : "Joffroy Teste-Noire, duc de Ventadour et conte de Lymosin, sire et souverain de tous les cappitaines d'Auvergne, de Roergue et de Lymosin." (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 141).
 5 ...la dame estoit françoise et de leur creance contraire, et si avoit tousjours le sire de Couchy, pere de la dessusdicte dame, fait guerre en Ronmagne et ailleurs pour Clement encontre Urbain ; pour quoy Urbain ne l'en amoit pas mieulx et s'enclineroit tant plus legierement pour eulx desmarier. Tout ce mettoit-il avant (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 47).
 6 ...ledit Laisné, acompaigné d'un jeunes homs (...) lui dirent que l'en avoit emblé un cheval à Guillemin Le Male, varlet du maistre de la chambre aus deniers de la royne, et que ledit Guillemin mettoit sur à icellui braconnier qu'il avoit emblé ledit cheval (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 384).
 7 En ce temps messire Robert d'Estouteville, chevalier, qui estoit prevost de Paris, fut mis et constitué prisonnier en la bastide Saint-Anthoine à Paris, et depuis au Louvre, par l'ordonnance desdiz seigneurs de Loheac et maistre Jehan Bureau, pour aucunes injustices ou abus qu'on lui mettoit sus qu'il faisoit en excercant sondit office ; dont de ce ne fut point attainct. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 11).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre