C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
MAIRIE
  Tri :
8 exemples
 1 ...rendons et delivrons par ces presentes la mairie, la loy, les clefs et eschevinaige dessus dis et le gouvernement d'iceulx et en ostons et levons nostre dite main et leur mettons au delivre, à en joir, tenir, exercer et gouverner par la forme et maniere, de l'avis et des appointemens contenus et declarés es lettres devant dites, passées et seelées par le Parlement comme dit est (Hist. dr. munic. E., t.1, 1379,,, 406).
 2 Chers et bien amez, nagaires vous avons escript que nostre plaisir estoit que nostre bien amé Jamet Gervain, qui l'annee passee avoit esté maire de nostre ville et cité de Poictiers, continuast icelle mairie pour ceste presente annee (Reg. Poitiers F., t.3, 1465, 25).
 3 Ceu sont les noms de ceus qui furent offissiers en la merie sire Aymar de Marteas, qui fut derrement mere de la commune de Saint Johant d'Angely (Doc. 1357. In : P. Rézeau, R. Ling. rom. 78, 2014, 425).
 4 Priès tout li conte, li baron, li chevalier et li escuier dou royaume d'Engleterre vinrent à Douvres, excepté chiaulz que li rois et ses consaus avoient ordonné et establi pour garder ses chastiaus, ses balliages, ses mairies, ses offisces et ses pors sus mer, ses havenes et ses passages. (FROISS., Chron. L., V, c.1375-1400, 198).
 5 ."..je vous ferai par senescaudies, par casteleries et par mairies delivrer mes banières." (FROISS., Chron. R., X, c.1375-1400, 112).
 6 ...as honmes des chités, des bonnes villes, des prevostés, bailliages, chastelleries et mairies dou roiaulme de France (FROISS., Chron. D., p.1400, 684).
 7 De Thomas Berthin, jaidiz maieur de Semur en Auxois, la somme de vint livres douze solz quatre deniers tournois, sur ce qu'il puet et pourra devoir à mondit seigneur par la fin et reste de ses comptes de lad[ic]te maierie (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1418, 47).
 8 ...ensemble des droiz, prerogatives, privileiges, franchises et libertez dont ilz avoient et ont acoustumé joyr et user à cause d'icelles mairies, par octroy de nous et de nosdiz predecesseurs, sans ce que iceulx supplians aient encores levé noz lettres d'octroy sur ce. (Doc. Poitou G., t.11, 1472, 296).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre