http://www.atilf.fr/dmf/definition/matris 
     MAÎTRISÉ     
FEW VI-1 magister
MAISTRISÉ, adj.
[GD : maistrisié ; FEW VI-1, 40a : magister]

"Qui a obtenu le grade universitaire de maistre" : ...ou cas que aucun non maistrisié ès sciences dessus dictes, vouldroit dire et maintenir soy estre souffisant pour ladicte science exercer, Nous ne voulons que aucunement il y soit receu, jusques ad ce qu'il vous appere qu'il soit examiné et trouvé souffisant par ceuls à qui il appartient. (Ordonn. rois Fr. S., t.7, 1390, 354). Maiz ceste supplication, Sourdant de bonne affection, Très singulièrement s'adresce À Messeigneurs, de grant prouesce, Maistrisez sans difficulté En la très noble Faculté De doctrine médicinale, Lesquelx, pour sentence finale, Le pevent faire en vérité Par art et par auctorité (LA HAYE, P. peste, 1426, 166).

Rem. GD V, 102c.

 

-

P. anal. [Des apôtres] : La IIIIe question, a scavoir se les apostres au jour d'i a la recepcion du Saint Esperit sceurent toute science ? Je respon que oÿ, a parler de science qui estoit neccessaire au salut et a predicacion, et furent au jour d'ui maistrisiez et assis fermement en la chaire de vray[e] foy, et par avant avoient estez licenciez (GERS., Pent., p.1389, 83).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.