C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
LITTÉRAL
  Tri :
8 exemples
 1 Ches choses dessus dictes souffissent de la litterale erudition de cheulx qui commenchent. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 156).
 2 De l'instruction litterale et morale d'icelles, et premier de chasteté. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 362).
 3 Si verrez, en briefve sentence, Le fait de la crëacion Et la noble plasmacion Du ciel, terre, anges et humains En brief, car cecy est du mains Et comme incident litteral A nostre propos principal. (GRÉBAN, Pass. J., c.1450, 13).
 4 J'en diray aucunes petits notes licterales [de ceste euvangile], et puis prandray une exposicion briesve et morale selond mon propos. (GERS., Gourm. I, G., 1402, 796).
 5 Pour ce est assavoir qu'en toutes lois a deux choses, la première le principe ou la sentence textuale, l'autre si est la cause pour quoy on la faict faire, à laquelle fin les conditions d'icelle loy entendoient principalement. Et quant ilz scavoient que la sentence estoit contraire à la fin de la loy, c'estassavoir à la fin pour quoy ladicte loy fut faicte, on doit expliquer ladicte loy à l'entente de la fin, et non point au fait lictéral ou sentence textual. (Doc. 1408. In : MONSTRELET, Chron. D.-A., t.1 c.1425-1440, 212).
 6 ...l'entendement de la Saincte Escripture est double : un qui est hystorique ou literal, l'autre qui est mistique et espirituel (Songe verg. S., t.1, 1378, 171).
 7 Je diz, donques, que celle auctorité dez deux luminaires, qui est mise en la decretale Solite, n'est mie exposicion touchent le senz litteral, mez seulement le senz mistique et allegorique ; et, pour tant, l'en n'en doit traire aucun argument. (Songe verg. S., t.1, 1378, 171).
 8 La premiere [partie] : de la venue misericorde en l'eglise materiele, selon l'istoire de la solemnité presente et l'exposicion litterale. La seconde partie : de la venue misericorde en l'eglise espirituelle, selon l'exposicion morale. La tierce : du temple virginal - Domus pudici pectoris -. La IIIIe : de la venue misericorde en l'Eglise universele, selon l'exposicion mistique et figurale. (GERS., Purif., 1396-1397, 60).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre