C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     LOGETTE     
FEW XVI 447b laubja
LOGETTE, subst. fém.
[T-L : logete ; GD : logete ; GDC : logete ; AND : logette ; FEW XVI, 447b : laubja ; TLF : X, 1322b : logette]

A. -

"Petit abri de feuillage, petite cabane (faite de branchages ou de roseaux)" : Ne me sieux pas pour lez richeces de ce siecle, car tu quiers lez richeces mundaines, et je suis de si grant povreté, car je n'é pas une petite logete en laquelle je me puisse recliner. (Songe verg. S., t.2, 1378, 43). Si trouverent une petite logete faicte de canes qui se appellent rouseaulx. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 192). Mais deffendit bien que nulz ne deschargassent leurs bagages ne qu'ilz ne se departissent de leurs renes ne ne s'esloingnassent de leurs banieres. En en oultre, pour mieulx monstrer semblant aux ennemis de voulloir la loger, il fist drecier devant eulx aucun pou de logetes [trad. lat. tabernaculum] (ROUVROY, Stratagèmes, 1422-1425, I.5, f° 12a). Et illec [les oiseaux] font leurs nidz et leurs logettes (SAINT-GELAIS, Séj. honn. D., c.1490-1495, 136).

B. -

"Cabane (mobile) de berger" : Et au lieu ou elles [les ouailles] sont emparchees et pour la garde, une logette de fust sur quatre roelles en maniere de borde portable (JEAN DE BRIE, Le Bon Berger C.W., 1379, 60).

C. -

"Cellule d'ermite" : Je croy que la en ce destour Vers celle logette petite Soit le droit lieu ou il [un hermite] habite (Mir. parr., 1356, 6). Royne des anges tresdoulce Quant nulz ne me suit ne ne guette Je me trairay vers ma logete Ou nulz ne me scet ny appelle, Puis iray en vostre chappelle Vous servir, vierge tresamée, Et d'une chandelle alumée Vous y presenteray l'offrende, Excellent dame reverende, De grace et de paiz tresoriére. (Mir. parr., 1356, 50).

D. -

"Petite baraque, hangar" : Des hoirs feu Jehan Hallé, pour une bove ou logette assise en la rue de l'Escorcherie, à l'opposite de la Grant [Yraigné], laquelle est enclavée de toutes pars en l'ostel du Cygne, en laquelle les Prevost des marchands et eschevins souloient faire leurs prisons, et leur avoit esté baillée pour 50 s. p. pour chacun an, neant ycy, pour ce que ladite maison et logette dedans enclavée fut criée et subhastée par lesdits heritiers, et ne fu aucun qui pour lors s'opposast pour ladite ville, et estoit lors en la main du Roy nostre sire (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1425, 7).
 

DMF 2020 - MAJ 2020 Robert Martin

Fermer la fenêtre