C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
INTENDIT
  Tri :
11 exemples
 1 ...li dis Pierres fait demande en l'intendit de ses articles estre vraiez et confourmes à la demande et complainte faite par le dit Pierre (Cartul. Laval B., t.2, 1351, 251).
 2 ...le juge les sera tenu examiner les témoins, ou faire examiner par personne non suspectée, sur le contenu en l'intendit acordé de justice entre les parties et sur leur depposicion escripre et mettre en fourme deue et, icellui examen ainssi fait, lire et recoller icelle depposicion en la presence d'iceulx tesmoings (Instruct. ensaign. B.G., c.1386-1390, 42).
 3 Ce neantmoins entierement vous remercye, ja soit qu'avés mon cueur navré si tresacertes par le regart de voz doulx yeulz qu'en luy je voy Dueil encourir, Desir le prendre, Regret troubler son intendit (SAINT-GELAIS, Séj. honn. D., c.1490-1495, 246).
 4 Et neantmoins aprés plusieurs productions et autres delaiz, fut appoincté par ledict de (de) Maingnenville, pour lors gruyer, que le procureur desdiz habitans des Brevieres bailleroit ses faiz et raisons de par luy proposees ancontre du procureur de mondict seigneur, par maniere d'intendit, a certain jour ja pieça passé (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1389, 595).
 5 ...maistre Marc de Beauvoir, procureur desdis [monnoiers] du serement de France, avoit fait et offert ung grant intendit sans en parler à aucun advocat, combien qu'il ne feust point appoinctié à ce baillier (FAUQ., II, 1421-1430, 354).
 6 Il sera dit que ledit intendit ne sera point receu, et defend la Court audit de Beauvoir que doresenavant ne face aucunes escriptures appartenans à faire par advocas, et ordene qu'il n'aura aucun salaire d'avoir fait ledit intendit (FAUQ., II, 1421-1430, 355).
 7 ...que, appellez ceulx qui feront à appeller, feissent informacion diligente de et sur les droiz, possessions et saisines d'une part et d'autre, et sur les intendiz et articles qui par chascune des dictes parties leur seroient baillées touchant les dictes choses, et l'informacion qui sur ce seroit par eulx faicte, avecques les lettres et munimens de chascune des dictes parties (Doc. Poitou G., t.7, 1423, 398).
 8 Item, ma nominacïon, Que j'ay de l'Université, Laisse par resignacïon, Pour seclurre d'adversité Povres clercs de ceste cité Soubz cest intendit contenus (VILLON, Lais R.H., c.1456-1457, 24).
 9 Lequel maistre Jehan Chievredent, adjoinct avec luy maistre Simon Blandin, commis à l'excercice de la justice des diz esleuz, par vertu des lettres de notre dit feu seigneur et père, se sont transportez sur les lieux et illec se sont informez bien et deuement de et sur l'intendit et articles à eulx baillez par lesdiz supplians (Doc. Poitou G., t.11, 1466, 65).
 10 ...les lettres patentes données de nostredit très redoubté seigneur le duc impetrées par iceulz habitans, lesquelles sont incorporées en l'intendit de ceste presente enqueste (Trés. Reth. L., t.3, 1473, 527).
 11 ...et seront examinez pour valloir à ladicte fin de recreance sur l'intendit et articles telz que le produysant baillera (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.4, 1496, 440).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre